piątek, 13 stycznia 2023

Podsumowanie postanowień 2022 oraz nowe 2023

 


Jak co roku każdy z nas świadomi i nieświadomie robi postanowienia noworoczne. Jedni  zaczynają ćwiczenie, inni odchudzanie, inni zaczynają naukę, inni robią porządki w związkach, odżywianiu itd.




My w zeszłym roku postanowiliśmy, że cały rok nie kupimy nowej książki, sława dotrzymaliśmy, korzystaliśmy z zasobów własnych, zasobów znajomych na zasadzie wymiany, oraz z biblioteki. Owszem nowe książki pojawiły się u nas na półce (4 szt.), ale w ramach prezentów na urodziny i pod choinkę od bliskich. Drugim postanowieniem było zmniejszenie ilości wyjść na koncerty, życie zadecydowała za nas, wypadek męża ograniczył u nas kompletnie wyjścia na muzyczne wydarzenia do końca roku. Starałam się trzymać zakupów głównie w dobrych cenach, pilnowania wydatków, ale okres gdy mąż był w szpitalu (2 tygodnie) oraz czas kolejnych 2 tygodni po jego powrocie zupełnie nie panowałam nad wydatkami, wpadałam do sklepu i kupowałam co było potrzebne bez przykładania wagi do ceny.  Niestety w roku 2022 mocno poszybowały ceny, inflacja „mordowało” nie jeden budżet domowy. W zeszłym roku nasze wakacje też wypadły słabo bo udało nam się tylko wyjechać nad morze po za sezonem we wrześniu na tydzień. Wpływ na tą sytuację miał wypadek męża, nie chodził przez 3 miesiące, potem uczył się chodzić, sporo wydatków na rehabilitację mieliśmy, więc i fundusze nie pozwoliły na nic więcej. Miały być huczne obchody moich pięćdziesiątych urodzin oraz córki osiemnastych, poprzestaliśmy na małym przyjęciu dla córki.

Tak wyglądał nasz zeszły rok, zeszły rok był bardzo trudny dla nas emocjonalnie. Wypadek męża, śmierć mojego brata mocno obciążył naszą psychikę, poważna awaria naszej oczyszczalni ścieków – całkowita jej wymiana = spor koszty przy dodatkowym obciążeniu budżetu rehabilitacją. Finanse nasze mocno ucierpiały, wszystkie oszczędności zabrał „wiatr dziejowy”. W tym roku musimy mocno odbudować naszą dziurę budżetową i ponownie zbudować nasz bufor finansowy.

Kolejny nasz projekt rozpoczęliśmy w zeszłym roku, robimy porządki w całym domu, ale nie taki zwyczajne poukładanie sprzętów, ubrań, ale takie gruntowne z przeglądem stanu posiadania, wszystkie zbędne/nieużywane rzeczy są segregowane na do odsprzedania, oddania i wyrzucenia. Pozbywamy się wyszczerbionych naczyń, popsutych nieużywanych sprzętów, pudełek po sprzętach  dawno przeterminowanych gwarancjach. Na razie wyrzuciliśmy 8 worków 120 l. A nie ruszyliśmy jeszcze garderoby, spiżarki i naszej sypialni. Bardzo krytycznie podchodzimy do każdej rzeczy. Odsprzedaliśmy już kilka sprzętów, kolejne czekają do wystawienia np. moje buty na wysokich szpilkach założone może 3-4 razy, sukienki wizytowe, lokówka itp. Czyścimy kurze w każdym zakątku, odsuwamy meble i sprzątamy wszystko. Chcieli byśmy zakończyć porządki do końca stycznia. Mam obecnie worek ubrań do wywiezienia do szafodzielni, ubrania w stanie bardzo dobry, może komuś się przydadzą. Koniec z przydasiami które lezą od lat na półkach.  Czas na oczyszczenie naszego domostwa. W zeszłym roku robiłam porządki w ogrodzie, teraz w domu, czas na porządki w głowie i w znajomościach.

A co słychać u Was, jak wywiązaliście się ze swoich postanowień zeszłorocznych i co planujecie na ten rok?


5 komentarzy:

  1. Dzień dobry, świetny pomysł z odgraceniem domu. Też mam to w planach, ale zawsze czasu brak. Jednak powolutku po pojedynczej szufladzie działam. Lepsze to, niż nic ☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. małymi krokami to też dobry pomysł xD
      mi się najłatwiej odgraca całymi pomieszczeniami :)

      Usuń
  2. Ja też powolutku działam, zaczęłam od ubrań. Dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  3. też zaczełam odgracanie
    sypialnia ogarnięta, salon ogarnięty i dalej stanęłam xD
    jeden spory mebel puszczony "w świat"
    najłatwiej odgraca mi sie w weekend kiedy jest jasne dzienne światło
    czas ruszyć dalej :)

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"