środa, 21 lutego 2018

Risotto z tuńczykiem i zielonym groszkiem




Kolejne szybkie domowe danie na kolację, obiad wedle potrzeby. Trafiłam na nie wyrywając kolejną kartkę z kalendarza w zeszłym roku, zaciekawiło mnie, zrobiłam i mogę polecić. Jest bardzo proste w wykonaniu, nie wymaga umiejętności master, więc spokojnie każdy je zrobi.




Potrzebujemy:

  • puszkę tuńczyka (nie ważne czy to kawałki, czy cały)
  • puszkę groszku zielonego (ja używam mrożony, więc ugotowałam kubek mrożonego groszku)
  • cebulę
  • 2 szklanki ryżu
  • tłuszcz do smażenia (ja użyłam smalcu, można użyć oliwy, oleju)
  • 2 ząbki czosnku
  • pieprz, sól do smaku


Gotujemy ryż na sypko, cebulę siekamy na drobną kostkę, tuńczyka odsączamy z zalewy, groszek również, jeśli mamy mrożony to gotujemy nie za długo by się nie rozpadł potem w czasie smażenia, czosnek drobno siekamy. Na głębokiej patelni rozgrzewamy tłuszcz i szklimy cebule oraz czosnek dodajemy ryż, a następnie, gdy połączymy ryż z cebulą i czosnkiem dokładamy tuńczyka i groszek, wszystko dokładnie mieszamy i około 5 minut podsmażamy na średnim ogniu, przyprawiamy do smaku i gotowe. Ryz można ugotować sobie dzień wcześniej i po powrocie z pracy mamy w chwilę smaczne, pożywne i zdrowe danie. W sumie nie jest też to drogie danie mimo użycia tuńczyka. Moja rodzina polubiła to danie, nawet najstarszy syn, który ma do ryb bardzo zróżnicowany stosunek niż reszta rodziny to danie zjada ze smakiem.

3 komentarze:

  1. To co lubię, to co mogę. Podkradam pomysł :)
    Czasami można dostać w promocji tuńczyka, 2 puszki w dobrej cenie jak za jedną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, w tym wypadku korzystam z promocji :)

      Usuń
  2. Proste i szybkie. Uwielbiam dania z tuńczykiem.

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"