piątek, 24 lipca 2020

Takie tam mysli.




Jestem w trakcie czytania książki, która przypadkiem trafiła w moje ręce. Poszłam do biblioteki, a tam nadal nie można pobuszować między półkami, tylko podaje się listę, chciałam zgoła inne książki (kryminały) których nie było w tym momencie w bibliotece, pan polecił mi „Zwolnij wreszcie” H. Sunim. Książka jest świetna, do przeczytania dla każdego kto zaczyna się zastanawiać nie tylko nad swoim zewnętrznym wyglądem, ale nad tym co się dzieje wewnątrz, nad emocjami, uczuciami, naszym widzeniem innych i otaczającego nas świata. Jak dla mnie świetna książka pełna wspaniałych tekstów, podpowiedzi..



Jeden z nich mi się bardzo spodobał, nie najbardziej, ale jakoś zaczepił o współczesne czasy, o kreowanie siebie w wirtualnym świecie i nie tylko, chowaniem się za „sukcesem” i „szczęściem”

Ot ten cytat:

"Chcesz być szczęśliwy
czy chcesz wyglądać na szczęśliwego?
Nieważne, co świat ma do powiedzenia w sprawie
twojego szczęścia
Bądź wierny sobie i odkryj,
czego sam naprawdę potrzebujesz."

Nie dajmy się ponieść iluzji i zaufać tylko temu co widzimy, kreowanie fałszywego szczęścia i sukcesu dziś jest w modzie. Lepiej być modnym czy szczęśliwym? Sam wybieraj.

Jeszcze jeden cytat z książki.

Ten jest inny, ale również bardzo osadzony we współczesnych czasach, jak łatwo przychodzi krytyka zwłaszcza w necie, to tylko kilka kliknięć w klawisze, to tylko chwila, ale jaka pożywka dla ego, jakie dowartościowanie, jeśli każdy z nas zastanowił by się, co sam jest w stanie zrobić, jak odnalazł by się w danej sytuacji, ile ma wiedzy i umiejętności to zupełnie obraz się zmienia i odwaga za monitorem maleje.  Pomyślicie jak to często się mówi, że Polak zna się świetnie na trzech rzeczach – sporcie, polityce i pogodzie. Ale czy na pewno. Ja na przykład nie znam się na żadnej z tych dziedzin.

„Krytykować jest łatwo.
Wystarczy jednak, by krytyk spróbował coś zdziałać
a szybko się przekona,
że tylko z krytyka szło mu łatwo.
Krytyka bez propozycji rozwiązania służy jedynie
pompowaniu ego”

W tym wypadku również wybór należy do nas samych, czy chcemy się chełpić tym jak potrafimy komuś „dowalić’ czy tym jak potrafimy komuś pomóc, wesprzeć. Jeśli ktoś popełnia błędy merytoryczne, owszem czemu nie zwrócić uwagi, ale są na to różne sposoby. Pamiętajcie, że jeśli chcemy udowodnić swoja rację i podnosimy głos to już przegraliśmy. 


3 komentarze:

  1. O wpiszę na listę do przeczytania😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skończyłam czytać i powiem, że warto jeśli chcemy spojrzeń głębiej.

      Usuń
  2. U mnie jest możliwość zamówienia książek w bibliotece przez internet, przychodzi powiadomienie jak jest dostępna.
    W obecnej chwili czas się wydłuża, książki zanim "pójdą" dalej przechodzą kwarantannę.
    Ja przez pandemię wkręciłam się w audiobooki. Za dzień,dwa lub trzy :) wrzucę listę przesłuchanych.
    Świetnie mi się słucha,wykonując inne czynności, nie odrywam się :)
    A przy problemach z oczami,w tej chwili czytanie się spowalnia.

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"