wtorek, 19 września 2023

Porządek to oszczędność?

 


Dobra organizacja i porządek jak dla mnie to również oszczędności. Jak  często czegoś potrzebowaliście i szliście kupić, a potem okazywało się że macie to w domu? Jeśli zadbamy o dokładną segregację i ułożenie naszego stanu posiadania dużo łatwiej będzie nam ogarnąć nasza przestrzeń i stan posiadania. Ja uwielbiam pudła, pojemniki przezroczyste, koszyki z etykietami wszystko. Lubię szuflady w kuchni garderobie, bo łatwo mi odnaleźć rzeczy.  Jestem fanka  Marie Kondo i jej szacunku do przedmiotów. Ostatnio bardzo dużo zmieniłam w swoim domu w temacie porządkowani przestrzeni. Kolejna sprawa to oszczędność czasu i zmniejszenie dawki stresu, jak mamy wszystko uporządkowane, opisane i dokładnie posegregowane to o ile mniej zajmuje nam czasu np. poranne ubranie się i wyjście do pracy/szkoły.  Aby dokładnie posprzątać nie potrzebujemy mieć zasobnej kieszeni, wystarczą tekturowe pudła o które możemy poprosić w sklepach, a następnie posegregować w nie rzeczy i opisać. Ja uwielbiam pudełka po papierze kser/do drukarek, często je oklejam papierem, czasem czasopismami i mam pudełka które mogą stać na szafie np. i wyglądają ok. Obecnie jestem na etapie organizacji lodówki, w Action są fajne pojemniki do lodówki dzięki którym mogę za niewielkie pieniądze zorganizować przestrzeń w lodówce. Polecam również z tego sklepu pojemniki do organizacji szuflad. Jeśli będziemy odkładać potem wszystko w odpowiednie miejsce to zaoszczędzimy czas na porządki. Czyli jak widać ogarnięcia chaosu powoduje oszczędności. Kiedyś pukałam się w czoło widząc programy promujące segregowanie, układani itd., ale dziś stwierdzam że to warte uwagi wyzwanie, a potem trzymanie się tego pazurami. Nie ważne czy po podłodze buja się piasek z wakacji, czy na suficie mieszkają pająki, a pod szafka „koty kurzowe”, jeśli mamy posegregowane rzeczy nasza codzienność jest prostsza i kosztuje nas mniej stresu, czasu i pieniędzy.




Na rynku wydawniczym jest wiele pozycji na temat porządków, w Internecie również są poradniki, filmiki itp. Każdy z nas  powinien odnaleźć własny model organizacji przestrzeni mieszkalnej. Okres zamknięcia nas w domu w czasie pandemii na pewno wielu osoba dał do myślenia w tym temacie, wiele osób musiało cześć swoje przestrzeni zamienić w domowe biuro (my również), dzieci uczyły się zdalnie więc i ich przestrzeń musiała zostać przeorganizowana. Obecnie wiele osób bierze udział w spotkaniach online zebrania, warsztaty, szkolenia, praca i miło by było gdyby przestrzeń wokół nas była przyjazna, estetyczna, przewidywalna oraz dobrze zorganizowana.

Ostatnio wpadła mi w ręce (z biblioteki) książka Pauliny Draganja „Małe wielkie porządki” jest tam test: Czy trudno przychodzi ci rozstanie się z przedmiotami? Mój wynik – Dobrze sobie radzisz z pozbywaniem się rzeczy na bieżąco. Tak trzymać!

A jak Wy podchodzicie do tematu porządków i nie pytam o czyste podłogi i okna.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"