poniedziałek, 1 marca 2021

Surówka z marchewki na ostro

 


Wydawało mi się, że już kiedyś podawała przepis na surówkę z marchewki na ostro, przeszukałam blog i za nic nie mogę znaleźć, zatem pora na podanie przepisu nadeszła.

Ja odliczam po marchewce takiej nie za dużej na osobę, lubimy (ja lubiłam, teraz mam zakaz surowej marchwi) bardzo tę surówkę, czasem zostaje zjedzona spora cześć jeszcze przed obiadem.

Składniki:

  • u nas tak około 3-5 marchewek zależy od wielkości.
  • 1 średnia cebula
  • łyżka jogurtu (jeśli chcemy by surówka była lżejsza)
  • 2 łyżki majonezu
  • sól
  • pieprz

Obieram marchew, ścieram na jarzynowej tarce, drobno siekam cebulę, lekko solę, doprawiam pieprzem, dokładam jogurt i majonez, wszystko mieszam, następnie doprawiam do smaku. Kiedyś w domu rodzinnym jadałam tylko marchewkę gotowana lub na słodko z jabłkiem, u teściowej poznałam tą wersję 30 lat temu, od tego czasu została u nas na stałe.


6 komentarzy:

  1. Ja taka marchewkę na ostro robię ale zamiast cebuli daje drobno posiekanego pora. Też jest przepyszna

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za przepis,oczywiście wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja od siebie polecam inna surówkę z tytułowa marchewka: proporcje na oko, potraktowana marchewka surowa, majonez, czosnek i słonecznik uprażonym na suchej patelni. Przepyszna. Znana bywalcom pewnej wegf knajpki :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"