poniedziałek, 15 czerwca 2015

Rowerem przed siebie......nareszcie!

Rower…….
Tyle ostatni pisałam o swoim strachu przed jazdą do miasta na rowerze, a bo to ścieżek nie ma, a pobocza, a tiry. Niestety padł mi samochód i sytuacja sama zażądała, bym wsiadła na rower i pojechała do miasta, nie jeździłam kilka lat, rower stał w kącie i niszczał. Nie było wyjścia, trzeba było koła dopompować, kurz z roweru wytrzeć i ruszyć w drogę.  No, więc wsiadłam i pojechałam 5 km w jedną stronę, do miasta i z powrotem, po drodze natrafiłam na wypadek – zderzył się bus z osobowym autem, trzy karetki pogotowia, dwie straże pożarne, policja, na szczęście tylko drobne rany u uczestników wypadku, droga zupełnie zablokowana, auta kierowane objazdem, a my z synem boczkiem i szybko ominęliśmy zator. Okazało się, że z boku jest wąska ścieżka, której nie widać z asfaltu, ale dla roweru wystarczy, więc musieliśmy około 1,5 km jechać tylko niebezpiecznym odcinkiem. No i wpadliśmy w trend jazdy na rowerze, czemu wcześniej tak panikowałam, ale głupota, po co było tracić pieniądze na paliwo? Syn zachwycony, on chce teraz tylko na rowerze. Rany ile zalet ma taka podróż, zwiedzałam okolicę, nie wydawałam pieniędzy na paliwo, nie denerwowałam się korkiem, dobre dla zdrowia. Owszem ma i swoje wady zajmuje więcej czasu, nie mogę przewieść większych zakupów, w czasie nie pogody nie jest już tak miło, słońce praży w upale jest nie fajnie, w czasie deszczu zupełnie nie fajnie, ale i tak nam się podoba :) Od czwartku udało mi się przejechać w sumie około 30 km na rowerze, nie jest to dużo, ale po latach bez roweru to całkiem nieźle. Żałuję, że tyle lat unikałam roweru, wolałam chodzić pieszo, niż wsiadać na rower.  Zupełnie w tej chwili nie rozumiem swojego podejścia. Ile mogłam przez te lata oszczędzić na paliwie, jedynie na swoje usprawiedliwienie mam, że dzieci ciągle wydawały mi się za małe na takie wycieczki w pełnym ruchu samochodowym. Syn ma 13 lat i już całkiem nieźle sobie radzi, córka ma 11 lat i jeszcze się boi, więc na razie jeździmy po wsi, lesie i okolicy gdzie nie ma dużego ruchu samochodowego. Niestety nie możemy wsiąść wszyscy na rowery i jechać całą naszą piątką na wycieczkę, najstarszy syn nie jest w stanie utrzymać równowagi, a gdy miał rower trójkołowy nie podporządkowuje się kierunkowi jazdy całej grupy. On ma swoją wizję drogi. Może uda nam się wymyślić samoróbkę tandemu i dzięki temu mógłby jechać z mężem, ale nie w tym roku niestety. Na razie jeździ na hulajnodze, gdy rodzeństwo go nadzoruje na rowerach.

Jeśli macie opory przed rowerem, spróbujecie wsiąść na rower i ruszyć przed siebie, może i Wam się spodoba. Mnie się spodobało, ale to wiadomo rzecz gustu, a o gustach się nie dyskutuje :)

Przepraszam, ale nie zapisałam skąd jest zdjęcie.
Autora bardzo przepraszam, jeśli to będzie problem to usunę.

1. Jeśli chodzi o rower zawsze byłam słaba, to na pewno bardzo fajna sprawa, ale chyba nie dla mnie. Za to bardzo lubię chodzić na pieszo i spacerować. Zawsze coś;)

1. Ja mistrz kierownicy nie jestem, ale radzę jakoś sobie.

2. Cale lata jezdzilam na rowerze i jezdze nadal,na targ 4km,do marketu 5km,do biblioteki 3km,do lekarza i kosciola 3,5 km...do pracy tez kiedys jezdzilam latem...ale to juz 18km w jedna strone...wiec jezdze pociagiem,chociaz juz mnie rower neci.

1. No i takie komentarza dodatkowo mnie motywują :) Dziękuję!!

3. Rower - jestem nieszczęśliwy jak muszę iść a nie mogę jechać oczywiście rowerem. Jeżdżę na co dzień , nawet większość zimy i na wycieczki kilkudniowe. Nawet w delegacje jeżdżę w jedną stronę pociągiem z rowerem a z powrotem wracam na rowerze . Gdzie tylko się da . A na wycieczki jeździłęm z wnukiem na siodełku u mnie. Teraz już się skończyło bo za badzo urósł. Będziemy jeździć we dwójkę na rowerach już od wiosny.
    ROWER , tylko rower . NA podróż większą np. dookoła świata nie bardzo mogę sobie pozwolić czasowo i biznesowo (potrzeba około dwóch lat). I męczy mnie jak to robią inni którzy rowerem objeżdżają niemal świat.
    Ale ja już planuję jakie wycieczki po kraju na razie odbędę w 2017 roku. Niezbyt to wiele ale chociaż a może aż tyle.
    Pozdrawiam i życzę całych szprych w trasie.

Jaceksr
    Bydgoszczanin

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"