poniedziałek, 23 maja 2016

Zupa owocowa




Już dawno obiecałam przepis na zupę śliwkową. Jest to bardzo prosty przepis zwłaszcza dla osób, które nadal kompoty do obiadu.  Co prawda ta „sztuka” była przez ostatnie lata mocno wypierana z naszych domów, ale z tego, co widzę przezywa całkiem triumfalny powrót.

Składniki:

Śliwki mrożone lub inne owoce, świeże lub mrożone (ilość zależy od tego jak mocny smak chcemy uzyskać), tak z 1 kg na 2 - 3 l ja daję przeciętnie.
Cynamon, goździki (opcjonalnie, moja rodzina lubi korzenne smaki)
Cukier
Śmietana/jogurt
Mąka 1-2 łyżki
Makaron



Wrzucam owoce do garnka zalewam wodą, dokładam cynamon (około ½ łyżeczki), goździki (około 4-5 sztuka), zagotowuję całość, doprawiam do smaku cukrem. Jeśli owoce są mdłe, nie dają wyraźnego smaku np. jabłka możemy dodać sok z cytryny.  Zaprawiam jogurtem wymieszanym z mąką (do mieszaniny mąki z jogurtem dolewamy kilka łyżek gorącej zupy i mieszamy, czynność ta powtarzamy, aż płyn będzie ciepły, dopiero wtedy wlewamy do reszty zupy). Zagotowuję całość i podaję z ugotowanym makaronem. Możemy na wierzch posypać uprażone płatki migdałowe np. Smacznego!!  Zupą taką możemy ugotować z dowolnych owoców, najlepiej smakuje w ciepłe dni. Moja rodzina najbardziej lubi ze śliwek lub jabłek. Niektórzy robią zupę z wiśni, nie zaprawiają jej i powstaje owocowy czysty barszcz :) Oczywiście do takiego "barszczu" nie dodajemy już goździków. 

5 komentarzy:

  1. Dziekuje! Jak bylam mala babcia robila mi taka zupe z kompotu truskawkowo agrestowego. Na lato super pomysl! Choc i w chlodne miesiace nie pogardzilabym zwlaszcza korzenno-sliwkowa. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zaprawiam zwykłym mlekiem lub mlekiem skondensowanym i robię wiśniową bo taką uwielbia mój mąż. Osobiście za zupą owocową nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze, to ja również. Ale za to moja rodzinka uwielbia. :)

      Usuń
  3. Moja mama podaje gęste zupy owocowe (ale zmiksowane na gładki krem) z... płatkami kukurydzianymi. Na zimno! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jem płatki na śniadanie z sokiem lub kompotem (po mleku mam wzdęcia). Zazwyczaj na śniadanie - polecam :)

      Usuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"