środa, 17 maja 2023

Czas wolny, aktywne spędzanie czasu nie za miliony

 


Staram się żyć aktywnie, ale nie mam ochoty wydawać na wszystko dużych sum pieniędzy. Ostatnio dostrzegłam, że jest wiele rozrywek dla mnie interesujących które są zupełnie za darmo, albo za niewielkie kwoty pieniędzy. Często chodzę na spotkania autorskie, czytam dużo książek i udaje mi się trafić na spotkania z ich autorami. Ostatnio byłam na spotkaniu z Olga Rudnicką, wcześniej z Andrzejem Pilipiukiem, Martyną Wojciechowską itd.  Chętnie biorę udział w oprowadzaniu po ulicach miasta i muzeach z przewodnikiem, są takie cykle  gdzie koszt jest niewielki koło 5-10 zł za osobę.  W miastach gdzie są muzea często odbywają się cykliczne warsztaty nieraz za symboliczne 2 zł.  Koszty niewielkie rozrywka dla mnie super.  Bardzo lubię tak spędzać czas. W moim mieście co najmniej raz w miesiącu jest spotkanie z jakaś publiczną osoba, ostatnio był Mariusz Szczygieł, a za chwilę będzie spotkanie z Anną Stryjewską, zazwyczaj są to spotkania bezpłatne. Kilka razy w roku są organizowane wernisaże, koncerty  również za zero złotych. Po za tym chętnie ruszam na wycieczki rowerowe lub piesze, wyszukuję zabytki w okolicy (często dzięki grupą na mediach społecznościowych) i zwiedzam. Czasem są to kościółki, kapliczki, ruiny, a czasem nieznane małe prywatne muzea, gdzie wejście kosztuje grosze bo tworzą je ludzie z pasją a nie dla kasy tylko.  Chodzę również na warsztaty gdzie opłata za wejście jest dowolna, podobnie na zajęcia jogi, ludzie wrzucają niewielkie kwoty, czasem przynoszę ciasto w ramach opłaty za wstęp.  Zajęcia medytacji, gotowania są bezpłatne. Korzystam również z propozycji online, jest spora oferta za niewielkie pieniądze lub gratis. Często brak mi czasu na wszystko, musze rezygnować z atrakcji w których chciała bym wziąć udział. Kiedyś wyszukiwałam takie zajęcia dla dzieci, jak nauka gotowania w centrum ogrodniczym w restauracji, albo nauka uprawy roślin, spotkanie z policjantką, zajęcia w bibliotece itd. Naprawdę nie trzeba mieć zasobnego portfela by żyć aktywnie, często podrzucają mi znajomi info o różnych warsztatach.  Dodatkowo korzystam ze spacerów i wyszukiwania ciekawostek miejskich na własną rękę przy pomocy Internetu. Lubię spotkania ze znajomymi, spotykamy się na składkowych imprezach. Lubię podróżować i staram się to ogarniać w miarę możliwości niedrogo.  Lubię malować, robić na drutach, gotować, czytać (czytam głównie z biblioteki książki), lubię śpiewać (szukam warsztatów z białego śpiewu), robię wiele rzeczy w wolnym czasie.




A Wy jak spędzacie wolny czas?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"