czwartek, 9 maja 2013

Kotlety z płatków jęczmiennych


Kiedyś zakupiłam płatki jęczmienne w nadziei urozmaicenia ciastek owsianych. Niestety rodzina orzekła, że im nie smakują. No i zostałam ze sporą paczką płatków. Stały i czekały na swój czas, który w końcu nadszedł. Znalazłam w internecie fajny przepis na kotlety z płatków owsianych, a do tego pomysł na wykorzystanie resztek pieczonego mięsa (które akurat miałam, zazwyczaj wykorzystuję je na pastę do pieczywa)Kotlety smakowały całej rodzinie, więc myślę, że na stałe jednak płatki jęczmienne pojawią się w naszym jadłospisie :) 


By przygotować kotlety potrzebne nam będzie:
  • 2 szklanki płatków jęczmiennych
  • 1,5 szklanki wody
  • 1,5 szklanki mleka (myślę, że spokojnie można zamienić na wodę)
  • w oryginalnym przepisie jest kostka rosołowa z drobiu, ja zamieniłam na pół łyżeczki masła klarowanego, lubczyk i sól.
  • 2 jaja
  • pęczek natki pietruszki
  • 100 g gotowanego lub pieczonego mięsa (można wykorzystać mięso z zupy, resztki z obiadu, pieczeni)
  • 2 łyżki bułki tartej (ja użyłam bezglutenowej)
  • sól, pieprz
  • tłuszcz do smażenia

Zagotowujemy wodę z mlekiem, wsypujemy płatki i kostkę rosołową (ja wolę łyżeczkę lubczyku i 1/2 łyżeczki masła klarowanego, oraz odrobinę soli). Mieszając gotujemy około 5 minut. Płatki studzimy, dodajemy jaja, posiekaną natkę, bardzo drobno pokrojone mięso (ja zmieliłam), wyrabiamy masę, przyprawiamy do smaku. Z masy formujemy wałek, wykładamy go na blat wysypany bułką tartą i kroimy nożem na dość grube kotlety, obtaczamy w bułce tartej i smażymy. Pasuje do nich najlepiej sos pieczarkowy, ale myślę, że z pomidorowym też będą dobre.  Smacznego!!

Płatki jęczmienne nie są bezglutenowe. 
To danie nie zawiera mąki pszennej, ani pochodnych pszenicy, ale zawiera gluten. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"