piątek, 19 lutego 2016

Mleko owsiane - przepis




Mleko owsiane

Nadszedł czas na inne niż ryżowe mleko, zabrałam się za mleko owsiane.  Lubimy owies, więc czemu nie. Dziś zrobiłam inną wersję niż robiłam wcześniej, uważam, że jest super. 






Składniki:
  • 1 szklanka płatków owsianych (nie błyskawicznych)
  • 4 szklanki wody
  • sól, cukier
  • cukier waniliowy (opcjonalnie)



Rano zalałam szklankę płatków dwiema szklankami przegotowanej wody.  Wieczorem zalałam płatki kolejnymi dwiema szklankami wody, ale tym razem wrzątkiem. Odstawiłam na godzinkę i zmieliłam całość blenderem. Następnie przecedziłam przez jedno sito, a następnie przez bardzo drobne. Doprawiłam do smaku sola i cukrem, nie dokładam waniliowego, bo nie bardzo lubię w mleku roślinnym, w daniach tak, ale nie w mleku. Resztki po przecedzaniu są fajne, jako przekąska, do zagęszczenia potrawy, można dodać do pasztetów, kotletów itd. Koszt takiego mleka jest naprawdę stosunkowo niski do kupnego. Z tej porcji wyszło mi około 700 ml mleka owsianego. Można je przechowywać w  lodówce około 48 godzin. 

3 komentarze:

  1. Ja z wiórek kokosowych robię podobnie mleko kokosowe. Zawsze to taniej niż w sklepie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. do 24.02. promocja -20% na płatki owsiane w Biedronce. Biorę 18x500g. Pani w kolejce prz kasie do mnie:
    - co Pan kury hoduje?
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Kochana :)
    Wypróbuję owsiane i ryżowe mleczko,bo proste przepisy a takie lubię najbardziej :)

    Marta Romawa, podzielisz się przepisem na mleko kokosowe ?

    Zdzisław a co, kur hodować nie możesz? Zaintrygowałeś panią :):)
    Dzięki za info. :)

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"