niedziela, 10 marca 2019

Chlebek jaglany z ziołami greckimi bez drożdży




Dziś trochę inna wersja chlebka bez drożdży, dwa dni syn jadł (a ja podjadałam mu) wersję z bazylią. Dziś upiekłam z ziołami greckimi (leżały w szufladzie od miesiąca kupione do warzyw z grilla i nieużyte).  Chlebek ogólnie wzbudził w domownikach entuzjazm, uznali, że może być fajny, jako samodzielna przegryzka na wycieczki.  Dziś zamieniłam też mąką ryżową na gryczaną i zwiększyłam porcję, bo chętnych na ten wypiek robi się, co raz więcej.




Składniki:
  • 3 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 6 łyżek mąki gryczanej
  • ½ łyżeczki soli
  • 4 łyżki oliwy/oleju
  • 1 łyżka ziół greckich (są na pewno w dużych sklepach dostępne)
  • 3 łyżki zmielonego siemienia lnianego


Wszystkie składniki wrzucamy do miski (tym razem również zioła) i blendujemy lub wrzucamy do melaksera i rozdrabniamy.  Następnie przekładamy na papier do pieczenia i posypujemy lekko mąką gryczaną, rozwałkowujemy na cała blachę wielkości tej z piecyka. Pieczemy 40 minut w piecyku nagrzanym do 175 stopni z termoobiegiem.  Po wyjęciu kroimy na dowolną lubiana przez na wielkość. Taki chlebek może świetnie zastąpić kupne niezdrowe krakersy, jako dodatek do past na szybkie przyjęcia. Jak dla mnie jest rewelacyjny.

3 komentarze:

  1. Może być mąka kukurydziana zamiast gryczanej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy nie będzie się bardziej kruszyć, ja bym dodała na wszelki wypadek łyżeczkę ziemniaczanej, choć z drugiej strony jest już siemię lniane więc powinno się trzymać wszystko.

      Usuń
  2. Lecisz z chlebkami, o wcześniejszym ledwo pomyślałam, że fajnie by spróbować upiec z Twojego przepisu. Składniki proste i tanie a już kolejny wrzuciłaś przepis :)

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"