piątek, 24 stycznia 2014

Przyprawa pięciu smaków - przepis


Z racji, że ogólnie dostępne mieszanki przypraw są niestety wzbogacane glutaminianem, więc próbuję sama robić domowe mieszanki. Podawałam już przepis na mieszankę curry, tym razem na przyprawę chińską - pięciu smaków. Podobno mieszanka - proporcje, zestaw przypraw zależy od regionu, domu i upodobań. 

Potrzebujemy:
  • 5 łyżeczek kminu rzymskiego
  • 3 łyżeczki cynamonu (można użyć kory, a po starciu/ zmieleniu dodać ilość 3 łyżeczek)
  • 1 łyżeczka pieprzu czarnego (podobno lepszy seczuański, ale nie miałam takiego)
  • 1 łyżeczka imbiru
  • 1 łyżeczka goździków
Ja zmieliłam kmin, goździki, pieprz i wymieszałam wszystko razem, przełożyłam do słoiczka i koniec. W wielu przepisach podawane jest by uprażyć goździki, pieprz i kmin  na suchej patelni, wystudzić, a następnie zmielić. Ja nie prażyłam, smak przyprawy jak dla naszej rodziny jest odpowiedni. Bardzo ostatnie danie z nią im smakowało. Może kolejną mieszankę spróbuję z prażonymi przyprawami :) 

1 komentarz:

  1. Kurde daleko mi do Pani ehhh ja narazie kupuje gotową, ale pomału będę to zmieniać:) od stycznia prowadzę budżet domowy aż nie moge doczekać sie efektu końcowego - chyba sie pochwale ? jak moge? oczywiście to poczatek więc nie licze na cud ponieważ dużo mialam zapasów, ale od czegoś trzeba zacząć:) myślę, że w marcu będzie gorzej rozplanować pieniądze , ale dam rade - Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"