piątek, 31 października 2014

Nie marnujemy jedzenia - pasta z ryby w puszce


Czasem bywa, że w lodówce zostanie resztka rozpoczętej ryby w puszce, przestaje być atrakcyjna i godna zainteresowania przez domowników. Jest na to rad by ryba nie wylądowała w śmietniku :) 
Wystarczy zrobić pastę z ryby, można ją robić z twarożkiem lub  jajkami gotowanymi na twardo. 
Wczoraj właśnie robiłam taką pastę rybną, bo w lodówce za słoikiem  ogórkami skryła się resztka ryby w puszce - szprot w oleju. 

Użyłam:
  • 4 jajek
  • 1 cebuli
  • około 6 szprotek w oleju
  • łyżkę posiekanego szczypiorku
  • 2 łyżki majonezu
  • pieprz do smaku
Ugotowałam jajka na twardo, a następnie starłam je tartce do warzyw, rybę rozgniotłam widelcem, cebulę pokroiłam w drobną kosteczkę i wszystkie składniki wymieszałam razem. Doprawiłam do smaku pieprzem i gotowe :) Można zamiast jaj użyć białego sera jeśli jest pod ręką. Do takiej pasy nie musi być tylko i wyłącznie ryba w oleju, w zalewie pomidorowej też się będzie nadawała, pasta dzięki temu będzie miała wyraźniejszy smak. Moja dzieci często i tak pastę rybną polewają keczupem, więc od razu powstaje wersja dwa w jednym :) 

3 komentarze:

  1. Dziekuje za tego bloga. Podoba mi sie twoje podejscie do zycia i do wydatkow. Licze na wiecej porad oszczednosciowych. Pozdrawiam serdecznie Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i postaram się dzielić wszystkimi pomysłami :)

      Usuń
  2. Pasta pycha :) Rozgniatałam wszystko widelcem, szprotek dałam całą puszkę, bo i tak nie mam na nie pomysłu, no i natka pietruszki zamiast szczypiorku. Wyszło coś fantastycznego na kolację. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"