sobota, 13 lipca 2013

Tortilla z mięsem mielonym również w wersja bepszenna


Tortilla z mięsem mielonym, bardzo sycące danie. Można je robić w wielu wariantach. Ja zrobiłam najprostszy z racji, że jeszcze nigdy nie robiłam sama tego dania. Nie jest ono drogie, za to bardzo sycące. A dlaczego właśnie zabrałam się za tortillę? Dostałam od znajomej paczkę placków, no i co z tym począć, trzeba coś zrobić. Ale placki były pszenne, więc musiałam stworzyć wersję bez pszenną dla syna. 



Na farsz do 12 placków potrzebowałam:
  • 1/2 kg mięsa mielonego (ja kupiłam łopatkę i zmieliłam)
  • puszka czerwonej fasoli
  • puszka kukurydzy konserwowej
  • 2 cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • koncentrat pomidorowy
  • pieprz, sól, ostrą paprykę
  • olej
Posiekałam drobno cebulę i przesmażyłam na łyżeczce oleju, do tego dodałam mięso mielone i smażyłam około 8 minut. Następnie dodałam koncentrat pomidorowy i dusiłam pod przykrywką około 5 minut. Potem dodałam fasolę, kukurydzę i starty czosnek. Przesmażyłam jeszcze chwilkę i przyprawiłam do smaku.

Dla syna zrobiłam placki bez mąki pszennej (nie są bezglutenowe)

na 2 placki tortilli :
  •  drożdże około 5 g
  • około 100 ml mleka
  • 4 łyżeczki mąki kukurydzianej
  • 1 łyżeczka otrąb owsianych (myślę, że mogą być inne, u nas ograniczenia diety) 
  • 1 małe jajo

Do mąki i otrąb dodać roztrzepane jajo, drożdże rozmieszać z odrobiną mleka (letniego) i wlać do mąki, dodać odrobinę soli i resztę mleka, mieszamy wszystko razem, konsystencja powinna być taka jak na naleśniki. Smażymy na suchej patelni teflonowej z obu stron. Patelnia musi być dobrze rozgrzana.

Następnie kładziemy nadzienie na środku placka i składamy jak kopertę, jeśli placki są zimne to podgrzewamy w mikrofali. Polecam do dania sos czosnkowy i surówkę np. z kapusty pekińskiej. 

Bardzo sycące danie, ja zjadłam z trudem dwa placki, córka jeden, chłopcy po dwa, a mąż ledwie 3 wcisnął. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"