środa, 19 listopada 2014

Sos pieczarkowy bez laktozy


Mój najstarszy syn ma wrodzoną nietolerancję laktozy, więc staram się w miarę możliwości zmieniać dla niego dania w których skład wchodzi mleko, śmietana. Tym razem podzielę się z Wami przepisem na sos pieczarkowy. 

Składniki:
  • 1/2 kg pieczarek
  • 1 duża cebula
  • 4 łyżki czerwonej soczewicy (można zastąpić mąką pszenną 1 czubata łyżka)
  • 1/2 łyżeczki cząbru (opcjonalnie)
  • 1 łyżeczka lubczyku
  • sól, pieprz do smaku
  • tłuszcz do smażenia (ja zrobiłam na łyżeczce smalcu)
  • 1,5 szklanki wody
Podsmażamy cebulę pokrojoną w drobną kostkę. Pieczarki kroimy na plasterki lub ścieramy (ja robię pół na pół) i wrzucamy do cebuli, całość dusimy tak długo, aż odparuje woda z pieczarek, dokładamy przyprawy, podlewamy wodą i wsypujemy soczewicę (jeśli wersja bez soczewicy to mąkę na koniec dopiero), gotujemy całość tak długo, aż soczewica będzie miękka, około 15 minut, doprawiamy do smaku i gotowe. Ja uwielbiam taki sos z kluskami śląskimi i buraczkami gotowanymi. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"