wtorek, 17 lutego 2015

Faworki bezglutenowe - przepis


Dziś ostatki, czas karnawału się kończy. Nadchodzi czas zadumy, rachunku sumienia/rozliczeń wewnętrznych. Pora rozliczeń podatkowych, przygotowanie do wiosny, ale to potem, teraz OSTATKI!!




Faworki bezglutenowe:
  • 250 g mąki bezglutenowej (ja użyłam Schar Mehl) 
  • 100 ml śmietany kwaśnej
  • 6 żółtek (białka nie wyrzucam można je przechowywać w lodówce 2 tygodnie, można wykorzystać do innych dań np. placki białkowo - kokosowe)
  • 10 g masła
  • szczyptę soli
  • 1 łyżkę wódki
  • smalec do smażenia około 1,5 paczki 
  • cukier puder do posypania gotowych faworków
Mąkę wymieszałam z solą, dodałam resztę składników i zagniotłam całość na jednolita masę. Ciasto powinno być elastyczne i nie za mocno się kleić. Podsypałam sporo mąki np. ryżowej na blat i rozwałkowałam na grubość około 2 mm. Wycinałam prostokąty np. o długości 9-10 cm szerokie na 3-4 cm i robiłam nacięcie po środku, następnie przewijałam jeden koniec przez nacięcie. Smażymy na złoty kolor na rozgrzanym smalcu (może być olej, ja wolę smalec), odsączamy z tłuszczu i posypujemy delikatnie cukrem pudrem. Z porcji wychodzi jeden czubaty talerz gotowych faworków. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"