wtorek, 25 czerwca 2013

Czas przetworów


Jak co roku nadszedł czas przetworów. Właśnie w mojej spiżarni przybyło 29 słoiczków dżemu truskawkowego. W zeszłym roku nie zdążyłam, czekałam, czekałam, aż cena spadnie i się nie doczekałam. Dzieci uwielbiają dżemy truskawkowe, a słoiczek porządnego dżemu, to jednak kwota około 4 zł. Taki słoiczek, to jedna kolacja z naleśnikami. Koszt 29 słoików to ponad 100 zł. Truskawki kupiłam po 3 zł za kg, do tych 29 słoików zużyłam około 8 kg truskawek. Dżemy robiłam z pektyną, więc nie musiałam długo gotować, dzięki temu straty były niewielkie, jak i zużycie gazu. Dołożyłam 2,5 kg cukru. Mam gęsty pachnący dżem truskawkowy. Do tego 3 kg truskawek zamroziłam. Zimą cena kilograma mrożonych truskawek wynosi około 16-20 zł. Co roku robię dużo przetworów, dzięki temu udaje mi się potem sporo zaoszczędzić i wiem co jem :). Dużo też staram się mrozić warzyw. Niestety mam ograniczone możliwości zamrażarek. Zwłaszcza, że ląduje w nich mięso zakupione w ubojni, domowe wędliny i chleb. Marzę o porządnej, dużej zamrażarce, ale na razie musi to pozostać w sferze marzeń i obecnie sześć dostępnych szuflad musi mi wystarczyć. Wracając do tematu - truskawki już przetworzone, teraz czekam na czarne porzeczki. Lubię robić przetwory, cieszyć nimi oczy w spiżarce, a potem nasze podniebienia i kieszeń. Wyobraźcie sobie zimowy dzień, śnieg za oknem, mróz, w kominku wesoło płonie drewno, a w domu pachnie ciastem z truskawkami/śliwkami.




Właśnie dostrzegłam, że jeden słoik ma zakrętkę po dżemie truskawkowym :) 



3 komentarze:

  1. No to poszalałaś Dziewczyno ja na razie mam tylko 9 słoików dżemu truskawkowego i 2 rabarbarowego i 3 spore torebki zamrożonych truskawek tyle że to moje wszystko z ogrodu..a zimą i knedle z truskawkami też pycha oprócz ciasta..Pozdrawiam Cieplutko ..i Zdrówka Życzę !!CMOK..Ma..

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Jako,ze nadchodzi sezon truskawkowy, nowy, moje pytanie brzmi: Co oznacza zrobienie dzemu z pektyna? Ja mam w domu duzy zapas cukru zelujacego (prezent od Mamy) cz dodanie go do truskawek bedzie wlasciwym krokiem? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dodaję pektyny bo chcę uzyskać niskocukrowe dżemy, kiedyś robiłam z cukrem żelującym.

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"