czwartek, 18 kwietnia 2013

"Odchudzony" przepis na ciastka owsiane

"Odchudziłam" przepis na ciastka owsiane. Moja rodzina bardzo je lubi i prosi o częste pieczenie, ale piekąc z dwóch porcji zużywałam sporo składników i jednak cena tej małej przyjemności rosła. 


Oczywiście owies zawiera gluten, ale mój syn nie ma celiki tylko alergię na pszenicę i może jeść owies i jęczmień. Więc założyłam dlatego kategorię potraw które nie zawierają mąki pszennej. Większość z nich jest bezglutenowych, ale nie wszystkie. 



Przepis na ciasteczka owsiane (wychodzą dwie blachy z piecyka)
  • 500 g płatków owsianych  
  • 100 g margaryny/masła (było 200 g)
  • 150 g cukru (było 120 g) 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • opakowanie cukru waniliowego 
  • 2 jajka (było 4-6, jeśli nie możemy jeść jajek, można je zastąpić dwiema łyżkami zmielonego siemienia lnianego i dodać 1/4 szklanki wody dodatkowo) 
  • 1/2 szklanki wody (dodałam)
  • szczypta soli
  • 100 g rodzynek
  • 50 g słonecznika łuskanego
  • można dodać wiórki kokosowe, ale u nas jest alergia na orzechy, więc nie dodaję ich.
Rozpuszczamy margarynę na patelni, na to wsypujemy 250 g płatków owsianych, prażymy je aż lekko się zezłocą. Wyłączamy gaz i wsypujemy cukier, mieszamy by się rozpuścił. Drugą część płatków wrzucamy do melaksera/młynka i mielimy na drobno. W międzyczasie sparzmy rodzynki. Przesypujemy uprażone płatki do miski, w drugiej misce mieszamy zmielone płatki z proszkiem do pieczenia, cukrem waniliowym i solą. Wszystkie płatki, mieszamy razem, dodajemy jaja i wodę.  Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wykładamy łyżką ciastka, pieczemy 16 min w piecyku nagrzanym do temp. 180 stopni.

Zmniejszyłam ilość tłuszczu, nie dodałam żadnej mąki, zmniejszyłam ilość jaj. W naszej wersji to duża oszczędność, bo dodawałam szklankę miksu bez-pszennego (cena szklanki mąki bez-pszennej to około 4 zł, plus dodatkowe 4 jaka około 1,80 zł i jeszcze 100 g tłuszczu około 1 zł).
W sumie nasze ciastka "odchudziłam" o kwotę prawie 7 zł. Po za zmniejszeniem ceny wytworzenia ciastek, zmniejszyła się też ich kaloryczność. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"