wtorek, 23 kwietnia 2013

Jadłospis obiadowy na tydzień i drobne wyjaśnienie


Chcę Wam zaprezentować kolejny jadłospis obiadowy na tydzień.
Chciałam bym wyjaśnić pewna kwestię. Piszecie mi, że w jadłospisie jest mało mięsa. Nie chcę nikogo urazić, ale przypomnę, że jest to blog o oszczędnym  życiu, więc dania staram się komponować tak, by były nie drogie, a jednocześnie zdrowe. Po drugie, osoby zupełnie nie jedzące mięsa, wcale nie są słabe i bez energii. Mam znajomą, która od lat nie je mięsa, a mimo to czynnie uprawia sport, bierze udział w maratonach, biega, jeździ na rowerze i uprawia sztukę walki z sukcesami. Więc brak mięsa w diecie nie czyni z nas słabeuszy, pod warunkiem, że w diecie znajdzie się białko w innej formie np. roślinnej (wiem, jest gorzej przyswajane), ale nabiał, jaja, to też bogate źródło białka, zaś węglowodany dają nam energię (oczywiście myślę o warzywach, kaszach i makaronach, a nie o słodyczach). Maratończycy przed biegiem jedzą makarony, a nie kilogramy mięsa (miałam okazję uczestniczyć w kolacji maratończyków i kucharz serwował im makaron głównie z owocami morza). Ja osobiście chętnie została bym jaroszem, ale moja rodzina lubi od czasu, do czasu mięso, więc jest ono w naszej diecie.  Po za tym ja nikogo przecież nie zmuszam do naśladownictwa, są to tylko moje własne pomysły jak sobie dać radę w trudnej sytuacji finansowej, by nie jeść tylko chleba ze smalcem i umartwiać się. Nie mogę niestety zaserwować mojej rodzinie codziennie solidnej porcji mięsa. Na jeden obiad potrzebuję około 600 - 800 g, więc przyjmując, że jedli byśmy je 4 razy w tygodniu w cenie około 14 zł za kg, to nasze wydatki na żywienie drastycznie by wzrosły. 


Jadłospis na tydzień

Poniedziałek
Barszcz czerwony z ziemniakami
Ryż zapiekany z jabłkami, polany jogurtem

Wtorek
Barszcz czerwony z ziemniakami
Wątróbka drobiowa, ziemniaki, ogórek kiszony

Środa
Grochówka z ziemniakami
Naleśniki z białym serem

Czwartek
Grochówka z ziemniakami
Pierogi ruskie

Piątek
Pomidorowa z ryżem
Jajo sadzone, ziemniaki, buraki

Sobota
Pomidorowa z ryżem
Pizza domowa
Deser - bezy domowe i ciastka owsiane

Niedziela
Rosół z domowym makaronem
Kurczak curry, ryż, warzywa  
Deser - ciasto biszkoptowe z jabłkami

Koszt przygotowania dań na cały tydzień, bez deserów to kwota około 70 zł. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"