czwartek, 22 czerwca 2023

Letnia kuchnia 2023

 


U mnie w kuchni praca wre! Dostałam kilka kilogramów czereśni, rodzina nie dała by rady zjeść wszystkiego, odłożyłam tyle by zjedli, a reszt przeznaczyłam na dżem, po raz pierwszy robiłam dżem z czereśni. Ja mam alergie na czereśnie, ale rodzina stwierdziła, że jest super, wyszły mi 3 słoiki. Udało mi się kupić w cenie 5 zł za kg ładne truskawki zakupiłam kilka kilogramów trochę zamroziłam, trochę rodzina zjadła, a reszta na dżem, mam 14 słoików. Razem już w spiżarce pyszni się 17 nowych słoików dżemu. Stoi nastawiona nalewka z rabarbaru, robiąc porządki w zamrażarce znalazłam kilogram malin, nastawiłam z nich lewkę oraz mięta z tarasu pięknie wybiła więc jest nalewka miętowa, nie robię tego dużo, ale zimą jak ktoś wpadnie jest miło poczęstować kieliszeczkiem nalewki do ciasta. Lubczyk nadal w ciągłym suszeniu mam już dwa litrowe słoiki suszonego, myślę że tej zimy nie kupię już wcale. Nie używam w domu przyprawy typu vegeta lub maggi więc lubczyk wiedzie prym w daniach na słono. W ogrodzie za około 2 tygodnie rozpocznie się zbiór czerwonych porzeczek, potem czarne więc będą znowu robione przetwory soki, dżemy i nalewki. Muszę uwinąć się przed wyjazdem urlopowym by nic się nie zmarnowało. Działamy na całego już z zapasami na zimę 2023/2024.



2 komentarze:

  1. Jak Pani robi nalewkę miętową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zalewam 100 g liści z gałązkami 1/2 l spirytusu nalewkowego, odstawiam na 10 dni, a następnie robię syrop z jednej szklanki wody i 1/2 cukru, odcedzam liście a spirytus zalewam wystudzonym syropem. Odstawiam na 2-3 miesiące. Inna wersja taka wytrawna to zalewam mięte 100 - 150g mięty 0,7 wódki i odstawiam na 10 dni po tym czasie zlewam z liści i odstawiam do na miesiąc. Ta wytrawna przydaje się przy problemach żołądkowych, można rozcieńczyć wodą, nawet kilka kropel można podać z wodą dziecku. Są różne pomysły na nalewki i likiery domowe z mięty, ja stosuję taki prosty.

      Usuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"