poniedziałek, 17 września 2018

Idzie jesień!!!




Idzie jesień, a wraz z nią katary i wszelkiego rodzaju infekcje. Wszystkie farmaceutyki niestety kosztują dość sporo, na wydawanie zbędnych pieniędzy wiele osób nie może sobie pozwolić, zatem to ostatni moment by zadbać o swoja odporność. Polecam wprowadzić do kuchni przyprawy rozgrzewające – cynamon, imbir, kardamon, pieprz cayenne, goździki itd. My uwielbiamy owsiankę, do której dosypuje przyprawę korzenną do kawy, tak, tak do kawy, ma ona właśnie składniki rozgrzewające i owsianka z ta przyprawa oraz z jabłkami lub rodzynkami smakuje świetnie i jest naprawdę rozgrzewająca a dodatkowo wspomaga nasz organizm. 



Wychładzanie organizmu w tym okresie prowadzi do obniżenia odporności, a co za tym idzie powitania jesieni z katarem w najlepszym razie. Starajcie się też zadbać, o jakość posiłków, w tej chwili warzywa i owoce sezonowe są naprawdę w dobrej cenie, korzystajcie z tego, dokładajcie do posiłków kasze jaglana, rozgrzewające przyprawy i nie bójcie się tłuszczy, tłuszcze są ważne w codziennej diecie tyle, że wybierajcie te dobre tłuszcze, nie margaryny, olej palmowy i utwardzane. Sięgajcie po oliwę, masło, smalec, olej koksowy. One dadzą wam energii, a nie zatrują organizmu. Dobrze było by ograniczyć cukier, słodycze w to miejsce lepiej zjeść owoce, które owszem zawierają cukier, ale dodatkowo maja witaminy i mikroelementy. Zmniejszcie ilość alkoholu, on niestety zatruwa organizm, pomyślcie o lampce wytrawnego wina, ale nie w ilości hurt. Może grzane wino z przyprawami korzennymi, ja uwielbiam. Nie zapominajcie o ruchu, ruch to ważna cześć naszego życia, jeśli zupełnie nie macie na nic ochoty to idziecie na spacer, wieczorne spacery są świetnie, ja uwielbiam je. Najchętniej idę na spacer z mężem tak około 20.30-21.00 wszystko dookoła zwalnia, robi się ciszej i można wtedy naprawdę przyjemnie się zrelaksować. My po za tym minimum dwa razy w tygodniu uprawiamy sport w Sali grupowy, a po za tym raz w tygodniu idziemy pobiegać i raz w tygodniu jedziemy na rowerach tak około 30 km. Kolejna sprawa to sen, ze snu nie zalecam Wam zrezygnować, nie warto, sen daje nam energię to najlepszy lek kosmetyczny, musimy spać tyle ile potrzebuje nasz organizm, mnie wystarcza 7-8 godzin, mąż czuje się dobrze po 7, zaś nasze dzieci jednak wola 9-10 mimo ze średnia wieku 21-14. To musicie sami sobie ustalić ile potrzebujecie snu, ale nie zaniedbujcie tej części Waszego życia! Ja wiem, że w obecnych czasach ciężko znaleźć czas na dbanie o siebie, ale niestety bez tego nie pociągniemy długo w dobrym zdrowiu i kondycji. Nie warto zamieniać spaceru na czas na kanapie przed tv, mniej zyskamy, więcej stracimy. Lepiej już usiąść z rodziną i pograć w grę planszową niż uciekać w świat tv. Relacje między ludzkie to również część naszego zdrowia i kondycji. Spotkania towarzyskie świetnie wpływają na nasza psychikę (oczywiście w gronie lubianych ludzi), nie pisze tu o melanżu, po którym rano niewiele pamiętamy, mówię o spotkaniu przy dobrym jedzeniu, lampce wina i motywujących rozmowach. O odporność trzeba zadbać jak najszybciej, nie w październiku – listopadzie, ale teraz jest ostatni dzwonek. Dbajcie o siebie i trzymajcie się cieplutko, niech moc będzie z Wami!!

1 komentarz:

  1. Witam , czy można poprosić o przepis na rozgrzewającą owsiankę? Bardzo chętnie byśmy jej spróbowali w domu :)

    OdpowiedzUsuń

Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"