środa, 27 lipca 2022

Dżem z borówki amerykańskiej

 


Czas przetworów u nas w pełni, może nie tak szalony jak w zeszłych latach, ale jednak spiżarka się pomalutku wypełnia. Po raz pierwszy zrobiłam dżem z borówki amerykańskiej, udało mi się zakupić 4 kg w niesamowicie niskiej cenie (11 zł/kg). Mam w ogrodzie własne krzaki borówek, niestety w tym  roku słabo z owocami bo jesienią je przesadzaliśmy i muszę się zadomowić. Zaskoczył mnie smak, czas smażenia i wydajność.



Mój dżem składa się z:

2 kg borówki

400 g cukru

Opakowanie cukru waniliowego

Sok z jednej cytryny

 

Owoce umyte i odsączone z wody wrzuciłam do garnka i zasypałam cukrem, postawiłam na piecu i zaczęłam podgrzewać, po 10 minutach ugniotłam owoce tłuczkiem do ziemniaków i często mieszając smażyłam przez godzinę, następnie dodałam cukier waniliowy i sok z cytryny, smażyła/gotowałam przez kolejna godzinę, tyle wystarczyło by uzyskać gęsty dżem z borówek. Moje borówki nie były szalenie słodkie (jednak cena robi swoje), ale dzięki temu dżem nie jest przesłodzony.  W sklepach słoik dżemu z borówek o takim składzie będzie kosztował naprawdę sporo, a ja mam na zimowe gofry już w spiżarce. Z reszty borówek nastawiłam nalewkę oraz zamroziłam na ciasto, do jedzenia bezpośredniego są te z ogrodu które dojrzewają po kilka codziennie, ale nie będzie więcej niż 2 kg. 


2 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję za ten przepis.
    Kupiłam z lokalnego źródła 4 kg borówki, za niecałe 11zł za 1 kg. 2 kg poszły na dżem (wyszło 8 niewielkich słoiczków do gofrów), 1kg do bieżącego jedzenia a 1 kg do zamrożenia do owsianki. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię co roku hurtową ilość, bo to ulubiony dżem małżonka. Ja nie gniotę owoców, wolę takie w całości, spróbuj (zapewne w przyszłym roku) dodać startą skórkę z cytryny. Daje fajny zakrętasek smakowy....

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"