piątek, 29 lipca 2022

Przetwory na zimę 2022

 


Moja spiżarka zaczęła się pięknie zapełniać, pojawiły się w niej już tegoroczne słoiczki, nie jest tego tak dużo jak w zeszłych latach, ale systematycznie cos ląduje nowego na półkach.  Po zeszłorocznych porządkach w jagodniku w tym roku mamy zmniejszone zbiory, ale teraz wszystkie krzaki są razem i łatwiej nad wszystkim zapanować. Obecnie mam nastawiona nalewkę z czerwonej porzeczki (w tym roku nie robiłam dżemów, bo z zeszłego zostało mi 25 słoików), z borówki amerykańskie, planowałam wiśniówkę, ale w tym roku nie udało nam się zebrać owoców z naszego drzewa a mojemu tacie wyjadły szpaki i sroki. Na półkach w spiżarce zamieszkało 13 słoików dżemu truskawek (kupiłam po 7 zł/kg), 5 słoiczków dżemu z borówki, 8 słoików ogórków kiszonych (kiszę na bieżąco ogórki od taty z ogródka). Zamroziłam 2 kg ogórków na mizerię, kilka pudełek szczypiorki, koperki, lubczyku oraz 3 kg rabarbaru. Teraz czekam na dojrzewanie brzoskwiń i nektarynek, chce również usmażyć trochę powideł ze śliwek, zrobić soku z winogron. Oczywiście jak co roku buraki, papryka do słoików musi być włożona na zimę obowiązkowo. Lubię te chwile gdy powiększa się ilość zapasów latem na zimę.




Czy robicie jeszcze przetwory na zimę?


5 komentarzy:

  1. Ja robiłam w tym roku dżem z jabłek, keczup z cukinii, buraczki i ogórki kiszone, po cygańsku, z kurkumą i z gyrosem. Jak się uda to zrobię jeszcze dżem z borówek i może jeszcze z jabłek.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo żałuję, że nie zrobiłam w tym roku z truskawek.
    za rok muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię,robie..dostałam za darmo mnóstwo paiperowek,Wielka torbę z lidla pięknych dużych śliw.Przerabiam.co wpadnie w ręce. Powoli piwnica sie zapełnia ,już sporo sloikow.

    OdpowiedzUsuń
  4. W tym roku przerabiam sporo. Na początku sezonu kupiłam trochę warzyw ale przykładowo truskawek wcale nie kupowałam. Ceny były u nas wysokie a zostało nam z zeszłego roku. Ogólnie dużo przetworów u nas zostało ale w tym roku nie o bardziej nerwowo podchodzę do zapasów. Nie wiem jak będzie z cenami w zimowych i wiosennych miesiącach więc staram się maksymalnie dużo tego co dostanę dać do słoików. Tylko wkurzają mnie takie sytuacje jak tegoroczna z cukrem... Cena dramat :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Mrozisz szczypiorek i mizerię? Nigdy nie próbowałam, czy są dobre po rozmrożeniu? Szczególnie szczypiorek, bo często mi zostaje i nie wiem co z nim zrobić ...

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"