środa, 30 stycznia 2013

"Rzucam wyzwanie" kto wyda mniej??

Dziś mi tak zaświtało, że jeśli człowiek zmieni podejście do kryzysu i zwyczajnie rzuci sobie wyzwanie - czy dam radę pięcioosobową rodzinę wyżywić za 700 zł, to zmieni się to w coś zupełnie innego niż umartwianie i walkę.... Ostatnio oglądałam jakiś program, nie pamiętam tytułu, facet ma 5 euro na dzień i musi się wyżywić, załatwić nocleg, transport za te 5 euro. Zatem ludzie stawiają sobie takie cele jako wyzwania, czy dam radę? A czemu ja nie mogę tego tak potraktować? Ale moje wyzwanie jest inne, jak najniżej uda mi się zejść z kwoty, wydanej na wyżywienie pięcioosobowej rodziny. W tym miesiącu zeszłam do 550 zł. Jedliśmy bardzo dobrze, były i przyjemności - lody, rolada z bitą śmietaną, karpatka, domowa czekolada i inne smakołyki. Było mięso trzy razy w tygodniu i wędlina na kanapki. Były owoce: banany, jabłka i troszkę zupełnej egzotyki. Warzywa to rzecz oczywista. I wydałam 3,5 dziennie na osobę. Codziennie jemy dwudniowy obiad, dzieci codziennie ciepłe śniadanie w domu, więc za 17.5 zł dziennie nasza rodzina może całkiem porządnie się odżywić!!
Kto wyda mniej?? "Rzucam wyzwanie"!!

8 komentarzy:

  1. Witam ponownie na Twym blogu..no trudno muszę się przyznać bez bicia że nie liczę ile nas kosztuje dziennie wyżywienie bo bym musiała przeliczać to co mam i w domu i w spiżarce porobione wszelakie przetwory bo przecież to też jest koszt ..no nie ja tylko po prostu kombinuję aby starczyło od do ..Pozdrawiam Serdecznie !!K.M..ma..

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja liczę od wielu lat, ile na co wydaję i statystycznie w zeszłym roku wydałam miesięcznie około 700 zł na samą żywność. Prowadzę budżet i zapisuję ile na żywność, chemię, leki, wydatki stałe, rozrywki, jedzenie dla zwierząt itp. Dzięki temu widzę, gdzie wypływają nasze pieniądze i gdzie powinnam/mogę zaoszczędzić. Pozdrawiam i dziękuje za wpis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele można się od Ciebie nauczyć, Kochana :))) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na koniec miesiąca podzielę się z Wami moim bilansem kwartalnym. Ile wydałam średnio miesięcznie na żywność.

    OdpowiedzUsuń
  5. mam pytanie - bardzo musiałaś oszczędzić na jakości pożywienia, by pięcioosobową rodzinę wyżywić w miesiąc zdrowo za 550zł?

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiem najlepiej całym postem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Doceniam to, że dzielisz się swoim doświadczeniem z innymi, którzy także chcą - bądź muszą oszczędzać i uważać na wydatki (być może i ja niedługo, jak przejdę na drugie półrocze macierzyńskiego za 60% pensji), ale przez takie hasła jak "Kto wyda mniej?? Rzucam wyzwanie!!" to mam wrażenie, że jest to artykuł sponsorowany przez nasz rząd, który miast podnosić stopę życiową Polaków, namawia ich "odnalezienia" się w smutnej, biednej rzeczywistości. Jeśli znajdą się chętni, którzy udowodnią, że można przeżyć "godnie" za 250 zł na miesiąc, to tyle na pewno będzie wynosiła najniższa krajowa/emerytura. Więc oszczędzajmy jedzenie, ale w ramach rozsądku (aby go nie marnować i móc lepiej wydać zaoszczędzone w ten sposób środki) a nie współzawodnictwa. Nie udowadniajmy nikomu, że gigantyczne okrojenie menu nam pasuje i z pieśnią na ustach czekamy na kolejne wyzwania (prąd, woda, a może ubrania???). Pozdrawiam i bez urazy, poczytam z pewnością jeszcze kilka artykułów :)

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"