czwartek, 20 lutego 2014

Tanie danie - risotto


Wczoraj zrobiłam dzieciom na drugie śniadanie risotto. Przyznam, że robiłam je mając w głowie kiedyś przeczytane przepisy, więc jakaś sugestia na pewno była, ale nie robiłam dokładnie z przepisu. Przeszukałam lodówkę i znalazłam odrobinę oliwek, koncentrat pomidorowy, cebulę, masło klarowane i resztki żółtego sera. W spiżarce stał ryż, więc do dzieła. 


Użyłam:
  • szklanki ryżu suchego
  • łyżki masła klarowanego
  • 1 cebuli
  • garść oliwek nie nadziewanych
  • łyżki koncentratu pomidorowego
  • sól
  • zioła prowansalskie
  • ząbek czosnku
  • pieprz
  • i około 2 łyżek startego żółtego sera
Wypłukałam ryż dokładnie, na patelni rozgrzałam masło i wrzuciłam cebulę pokrojoną w grubszą kostkę, jak się zeszkliła dorzuciłam ryż i chwilę smażyłam (około 2 minut), następnie podlałam 2 szklankami wody i dusiłam całość bez przykrycia około 15 min (jeśli woda odparowuje za szybko możemy dolać w czasie duszenia), w międzyczasie starłam do ryżu ząbek czosnku, dodałam przyprawy. Pod koniec wrzuciłam posiekane oliwki, a jak już ryż był miękki dołożyłam koncentrat pomidorowy i doprawiłam do smaku. Po wyłożeniu ryżu na talarze posypałam serem. Dzieci najadły się porządnie, mówiły że bardzo im smakuje i proszą częściej takie dania. Można oczywiście dodać więcej dodatków - pieczarki, mięso, wędlinę, warzywa, ale ja miałam tylko to akurat pod ręką :) 

2 komentarze:

  1. Ja też mam dzisiaj obiad z tego,co znalazłam w lodówce :)
    Użyłam
    1 średniej kapusty pekińskiej
    2 cebul
    1 marchwi
    puszki krojonych pomidorów
    łyżki oleju
    3 łyżek mąki
    4 parówek drobiowych
    przypraw-sól,pieprz,liść laurowy,ziele angielskie,suszony majeranek i natka
    Wyszło mi pół garnka potrawki,którą podam z ziemniakami lub pieczywem,jeszcze nie wiem. Wiem natomiast,że to risotto będzie następne w kolejce :)
    Pozdrawiam smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Risotto to nie jest, ale brzmi pysznie!

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"