środa, 29 października 2014

Mrożona brukselka


Udało mi się kupić okazyjnie 3 kg brukselki (tylko tyle zostało) całość za 4 zł (po targowaniu). Z racji, że brukselkę w naszej rodzinie jem tylko ja więc uznałam, że te 3 kg to zupełnie dobra ilość. Przyniosłam do domu, umyłam , obrałam z brzydkich liści, a właściwie listków, zagotowałam gar wrzątku i siup na 3 minuty gotowania. Następnie cała gorąca brukselka wskoczyła do zimnej wody z lodem tam sobie spokojnie wystygła, następnie podzieliłam na porcje, włożyłam do woreczków i do zamrażarki :) Teraz mam swoją własną, zdrową przekąskę. Po za tym brukselka przemrożona traci goryczkę, więc będzie jeszcze smaczniejsza. Polecam! 


W tym roku udało mi się zamrozić - buraki, brokuły, kalafior, fasolkę szparagową, śliwki, dynię, włoszczyznę i brukselkę. Będzie co wyjmować na zimowe obiady. 

3 komentarze:

  1. kurcze a u nas jest brukselka 5 zł za 1 kg..buu..nie kupowałam w tym roku jeszcze jej a tak lubię buu..

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak się mrozi dynię? Ja juz robię placki z dyni, zupe z dyni, soki z dyni, muffinki z dyni i juz na razie mam jej dość, a za jakis czas pewnie ze smakiem by sie zjadło. Czytałam na necie, że nie bardzo dynia się nadaje do mrożenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dynia po rozmrożeniu przekształca się w papkę, więc wiele osób uważa, że nie nadaje się do mrożenia. Ja dynię robię jeszcze do słoików na zimę. Rozgotowuję dynię w garnku i wkładam gorąca do słoików, potem pasteryzuję 20 minut i stawiam do góry dnem do czasu wystygnięcia. Mam kilka słoików takiej dyni w spiżarce. A co do mrożenia dyni, to ja zwyczajnie wrzucam w woreczek obraną i pokrojoną w kostkę, podobnie cukinię lub kabaczek. W tym roku mniej warzyw zamroziłam więcej włożyłam do słoików - buraki, dynia, leczo, fasolka, pomidory itd....

      Usuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"