czwartek, 16 sierpnia 2018

Zapasy na zimę




Wczoraj z mężem zapakowaliśmy ponad 40 słoików ogórkami, większość to ogórki kiszone, kilka konserwowych. W sumie do słoików trafiło 20 kg ogórków. Dziś jadę zamówić pomidory na przeciery, niestety w tym roku mamy malutko pomidorków własnych, wystarczają tylko na bieżące potrzeby. Zostanie mi jeszcze do włożenia w słoiczki papryka w dwóch wersjach, buraki i jabłka na dżem. 
Po za słoikami to oczywiście zamrożenie dyni, cukinii, włoszczyzny, kiszenie kapusty. Jak co roku gromadzimy zapasy do spiżarki, by potem zima było taniej, ale również zdrowo, bo wiem, co za skład maja moje przetwory domowe. Kochamy te słoiczkowe przygotowania na zimę. 
Jeszcze przyjedzie niedługo drewno na zimowy opał, mężczyźni ułożą, nasze przygotowania do zimy podobne, jak co roku, wszystko się sprawdza, to, po co to zmieniać.  
A Wy robicie zapasy na zimę??



10 komentarzy:

  1. Pierwszy raz zrobiłam sama przetwory na zimę-cukinie w miodzie i dżem brzoskwiniowy, a teraz boje się je jeść. Naczytałam się o jadzie kiełbasianym. Jak należy prawidłowo robić przetwory, by mieć 100% pewność ,że jad kiełbasiany się tam nie zrobi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie zjadam nic co ma wieczko wypchnięte do góry lub nie kliknie przy otwieraniu. Tylko tak się zabezpieczam, po za pasteryzowaniem przetworów.

      Usuń
  2. Bardzo Panią podziwiam :). Sama wychowalam sie w domu w ktorym powodzilo sie zawsze dobrze, ale rodzice nauczyli mnie zeby niczego nie marnowac. DO dzis mimo ze nie mamy dzialki ani wlasnych plodow rolnych staram sie wszystko przetwarzac i niczego nie wyrzucac. Zastanawia mnie tylko jaką ma Pani zamrazarke ze udaje sie to wszystko zmiescic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ten komfort, że moja zamrażarka ma 5 szuflad z czego jedna pomieści półtusze wieprzową. :)

      Usuń
  3. tak. całe mnóstwo :) Łacznie z mrożonkami i słoikami. W sumie czesto więcej niż jesteśmy w stanie zjeść. A kapusta w tym roku - wyjątkowo szybko - ale już się kisi

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Obieram, pozbawiam pestek, kroję w kostkę i do woreczka, tak zwyczajnie zamrażam.

      Usuń
  5. Czy może Pani proszę napisać jak Pani robi owoce w syropie? Śliwki, gruszki jabłka, brzoskwinie... gdzieś to już u Pani czytałam ale fajnie by było gdyby Pani napisała osobny post. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapasy robią się! Czereśnie, jabłka i śliwki w słoikach. Kilka rodzajów ogórków - z curry, pomidorami i kiszone. Czeka mnie jeszcze zrobienie buraczków i powideł. Zamrożę rabarber. W zamrażarniku już jest koper i pietruszka. Lubię zima wrócić do domu i wyczarować obiad z tego co jest w zapasach.

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"