wtorek, 20 lutego 2024

Ciasteczka bez mąki pszennej owsiano - kokosowe - przepis

 


Krążyłam jednego dnia po kuchni z chętką na małe co nieco, przeszukałam szafki i nie znalazłam nic godnego mojej uwagi i nagle zachciało mi się ciastek o smaku kokosu. Po zbierałam składniki i zagniotłam z nich ciasteczka, efekty sami oceńcie.  




Składniki

  • 110 g masła/margaryny
  • 200 g płatków owsianych (można odłożyć 2 łyżki przed mieleniem i dodać potem do ciastek przed zagniataniem, a resztę zmielić)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 jajko + 1 żółtko
  • 4 łyżki wiórków kokosowych
  • 5 łyżek cukru
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego


Płatki mielimy w  tym co mamy: młynek do kawy, melakser, blender wysokoobrotowy, może być każde urządzenie które mieli, ja użyłam takiej nakładki do robota wielofunkcyjnego, miele w nim pestki, płatki, suszone pomidory, suszone grzyby itp.  Mieszamy wszystkie sypkie składniki, dodajemy miękkie masło, jajka i zagniatamy ciasto, ja to robię robotem wielofunkcyjnym, albo planetarnym, ale łapkami też spokojnie się da. Robię wałek taki z 10 cm gruby układam na talerzu posypanym mąką i wstawiam na 30 minut do lodówki, następnie kroje plasterki jak wędlinę tylko około 3-5 mm, jak lubimy, cienkie są bardziej kruche. Układam na blaszce z pieca wyłożonej papierem do pieczenia i piekę w piecyku nagrzanym do 180 stopni przez 15-20 minut, u mnie bardziej 20, ale różnie z piecykami bywa, polecam po 15 minutach sprawdzić stan ciastek. Po upieczeniu zostawiamy na blaszce do przestygnięcia. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"