środa, 20 lipca 2016

Marnowanie jedzenia oczyma dziecka



Często poruszam temat marnowania jedzenia, tym razem pokaże to oczyma moich dzieci.

Córka wróciła z półkolonii ostatnio oburzona – mamusiu te dzieci ciągle grymaszą przy jedzeniu, ciągle im coś nie smakuje, a potem pani wyrzuca dużo jedzenia, tak nie wolno, rodzice za to zapłacili, a dzieci nie jedzą, ja zjadam wszystko, bo przecież będę głodna, a po za tym wyrzucanie jedzenia jest złe. Córka ma 11 lat i 8 miesięcy.

Syn dzwoni z obozu i opowiada – te dzieciaki to jakieś nienormalne są, biorą pięć kanapek, a potem większość leci do zlewek, przecież to jest złe. Mówię im, że to nie ekologiczne i nieetyczne, że nie wolno wyrzucać jedzenia, a one, że starzy zapłacili to należy im się, mogą z tym zrobić, co chcą, nawet wyrzucić. Wiesz, co nie mogę na to patrzeć, mam nadzieję, że choć świnie się najedzą tymi resztkami. Syn ma 13,5 lat.

Takie opowieści między innymi słyszę od moich dzieci, pierwszy rok będących na zorganizowanych wakacjach. Wcześniej spędzały wakacje tylko z nami lub z dziećmi naszych znajomych.  Całość zostawię bez komentarza, na pewno macie różne na ten temat opnie i podejście.

Ja zacytowałam tylko to, co opowiadaj mi dzieci i jak one to postrzegają.



Dla przypomnienia statystyki co i dlaczego marnujemy



9 komentarzy:

  1. Z wrażliwych dzieci rosną wrażliwi dorośli. Jeśli się młodej skorupce nie wpoi zasad, nie ukierunkuje odpowiednio to później mamy to, co widać. " Należy się, bo się zapłaciło, wiec można wyrzucić"- założę się, że dokładnie tak samo podchodzą do życia ich rodzice. Jakby to powiedziała moja córa: "ale żal!"

    OdpowiedzUsuń
  2. Przykład, ze dobre nawyki wynosi się z domu, złe też.

    OdpowiedzUsuń
  3. A potem takie typki dorastają i jadą na wakacje all inclusive. Bydło ładuje takie ilości jedzenia, że wystarczyłoby dla kilku osób. Ale nie, nie można podejść kilka razy do bufetu, trzeba załadować na maksa a potem wyrzucic. Pomijam wszystkie inne wzgledy, ale bylo mi przykro patrzec z jakim zalem obserwują to lokalna obsluga hotelu, czesto ma to miejsce w krajach trzeciego swiata, gdzie dla turystow jest wszystko, a za murem ludzie umieraja z glodu. Wstyd i chanba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swieta prawda! Ja do tej pory nie rozumiem dlaczego wszyscy uwazaja, ze moga wszystko: jezdzic wszedzie, wlazic nawet na Mont Ewerest, nurkowac na rafie koralowej, jak biegac to od razu w maratonach itd. Jak wakacje to all inclusive i buraki od piwska i grilla zadaja najwiekszych luksusow za 1500 zl last minut. To sie nazywa PYCHA!

      Usuń
  4. Piękna postawa Pani dzieci. Wspaniale, że już w młodym wieku sa wrażliwe na takie postępowanie. Życzę im cudnych wakacji i radosnego odpoczynku. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam zaskoczona tym, że nasze dzieci to dostrzegły, owszem powtarzam im, że nie wolno wyrzucać jedzenia, tłumacze dlaczego, ale nie spodziewałam się, że to już w nich tak mocno zakiełkowało.

      Usuń
  5. Super, że dzieciaki dostrzegają takie sytuacje! Sama nie lubię wyrzucać jedzenia, czasem się zdarza- przyznaję się bez bicia, ale rzadko bardzo na szczęście.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moj 9-latek rowniez na okraglo narzeka na dzieci w stolowce: zostawiaja ogromne ilosci jedzenia, ledwo tkniete widelcem. A jeszcze na tej samej przerwie "okupuja" automat z przekaskami. Szkola jest prywatna, jedzenie z restauracji naprawde pyszne! On jako jedyny je wszystko do ostatniego okruszka (wg relacji synka, jak i pan ze stolowki). Od zawsze denerwowalo mnie nakladanie sobie jedzenia, ktorego sie nie zjada i na to uczulalam swoje dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie denerwuje jak teściowa nałoży moim dzieciom jedzenia jak dla wielkiego chłopa i oczekuje od 5 i 8 latki aby zjadły porcje, której ona sama by nie zjadła. A potem ględzenie, że jedzenie się marnuje.Sama uczę dziewczyny niech nałożą sobie mniej a najwyżej sobie jeszcze wezmą dokładkę.

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"