czwartek, 17 lutego 2022

Pasta z makreli bez majonezu

 


Wstawiałam już wcześniej przepis na pastę z makreli, ale ostatnio z powodu mojej alergii musiałam zrezygnować z majonezu, w sumie rodzina stwierdziła, że pasta jest smaczniejsza w wersji bez, a po za tym zdrowsza.  Kupiłam jakiś czas temu makrelę wędzoną w promocji, zamroziłam ją i tak sobie czeka na swój czas. Trzeba urozmaicać jadłospis kanapkowy, raz mięsko, raz jajeczko, serak, pasta jakaś – rybna, mięsna, jajeczna.  W niedzielę wieczorem zrobiłam pastę z wędzonej makreli.




Składniki:

  • jedna wędzona makrela
  • 4 gotowane jajka
  • 1 nieduża cebula
  • 3 łyżki soku z cytryny (można zamiast cytryny dodać 2 łyżki keczupu)
  • 3 łyżki oliwy/oleju
  • pieprz do smaku
  • 2 łyżki  – szczypiorku, koperku lub natki pietruszki drobno posiekanego (opcjonalnie)

Ja obieram makrelę z ości i skóry, obieram jajka ze skorupek, opieram cebulę. Mielę w maszynce do mięsa rybę, jajka i cebulę. Można zmielić tylko rybę, zetrzeć na tarce jajko, posiekać drobno cebulę. Jak kto lubi. Dodaję sok z cytryny/keczup, oliwę, zielonki (szczypiorek, koperek lub natkę pietruszki) i przyprawiam do smaku pieprzem. Przekładam pastę do szklanego pojemnika zamykanego (oczywiście to zupełnie dowolna sprawa w co wkładamy pastę by odstawić do lodówki) i wkładam do lodówki, najlepsza jest pasta na drugi dzień. Na zdjęciu jest pasta bez zielonki, nie miałam nic akurat pod ręką, do kanapek dodaliśmy potem kiełki rzodkiewki wyhodowane w naszej kuchni. 


4 komentarze:

  1. Dziękuję za przepis, każdy sprawdzony jest na wagę złota.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy rybę trzeba koniecznie zemleć? Nie można rozgnieść widelcem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba, ja mielę by mieć pewność, że nie będzie ości jeśli mi jakaś umknie. :)

      Usuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"