poniedziałek, 3 kwietnia 2023

Owsianka po szkocku

 


Ostatnio pochłaniam cykl „Obca” Diany Gabaldon, często trafiałam na wzmianki o owsiance jadanej przez Szkotów. W jednym z tomów została przypadkowo zamordowana gospodyni prowadząca dom głównym bohaterom i tam ze smutkiem stwierdzili, że nikt tak jak ona nie potrafił gotować owsianki. Zaintrygowało mnie to wszystko i postanowiłam sam zbadać temat smaku tej sławnej szkockiej owsianki. Przyznam, że po ugotowaniu pierwszej stwierdziłam, że nigdy więcej nie ugotuję innej.




 Składniki na dwie porcje:

  • 110 g owsianki (ja użyłam z Aldiego)
  • 600 ml wody
  • szczypta soli
  • łyżka masła
  • miód/cukier
  • garść suszonych owoców (opcjonalnie)
  • 1 szklanka mleka może być roślinne (opcjonalnie) lub ½ szklanki słodkiej śmietanki

 

Odmierzamy płatki do garnuszka, zalewamy zimną wodą i dodajemy szczyptę soli, zagotowujemy i zmniejszamy moc na takie delikatne pyrkanie, ja gotuję 15 minut (wszystko zależy od rodzaju owsianki, nawet błyskawiczne innej błyskawicznej nie równa nawet potrzeba 30 min) na delikatnej mocy u mnie 2-3 na indukcji. Mieszamy najlepiej drewniana łyżka, nie ma sensu skrobać po dnie metalową. Po upływie czasu dodajemy masło, mieszamy do rozpuszczenia masła i przelewamy owsiankę do miseczek i dodajemy dodatki, ja wolę gęstą więc nie dodaję już ani mleka ani śmietanki, słodzę miodem lub łyżeczką cukru trzcinowego i dodaję owoce suszone, na zdjęciu jest akurat żurawina i miód. Owsianka jest przepyszna kremowa, sycąca. Nie spodziewałam się, że taki wspaniały smak uzyskam gotując dłużej całość.  Niedrogie, smaczne, sycące i zdrowe śniadanie.


1 komentarz:

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"