poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Wykorzystanie fusów po kawie


Kolejny post z cyklu nic się nie zmarnuje :) Dziś fusy po kawie.

Od dawna wykorzystuję w domu fusy po kawie do różnych zastosowań. Widząc codziennie ich ilość w ekspresie miałam wrażenie, że wyrzucam coś wartościowego. Najpierw sama zaczęłam małe eksperymenty, a potem ruszyłam w "przestworza" internetu na poszukiwania, jak jeszcze mogę wykorzystać fusy po kawie.


Oto kilka przykładów ich wykorzystania


  • zmiękczają i nadają połysk włosów, podczas mycia włosów wetrzyj w nie fusy (najlepiej taką papkę - woda + fusy) a następnie spłucz dokładnie
  • złuszczają naskórek – starte resztki mydła w kostce oraz fusy mieszam razem, następnie dodaję odrobinkę wody, wcieram w całe ciało lub tylko w dłonie i stopy, spłukuję i mam natychmiastowy efekt peelingu.
  • peeling twarzy - ten zabieg ujędrni skórę, doda jej witalności, zmniejszy pory i usunie martwy naskórek. Mieszam fusy z kawy z białkiem jajka, następnie delikatnie rozprowadzam na skórze twarzy i pozwól wyschnąć. Usuwam zmywając ciepłą wodą. 
  • nawóz dla roślin, fusy od kawy są bogate w składniki odżywcze, polecane są zwłaszcza dla roślin, które rozwijają się w kwaśnej glebie.  Dodaj do wody, którą będziesz podlewać. Proporcje to szklanka fusów na 20 litrów. 
  • można wymieszać z fusami nasiona marchewki przed wysiewem, wpłynie to pozytywnie na wielkość zbiorów. Nie tylko będzie je łatwiej posiać, ale także chronić przed czerwiami i innymi szkodnikami.
  • zużyte fusy dodaję również do roślin doniczkowych, trzeba rozsypać wokół roślin,
  • fusy po kawie w ogródku działają odstraszająco na ślimaki i mrówki.
  • jeśli wysypiemy  w ogródku fusy wraz ze skórkami pomarańczy będzie to działać odstraszająco na koty. (jeszcze nie wypróbowałam)
  • jako, że fusy świetnie absorbują zapachy możesz nimi na przykład wyszorować ręce po krojeniu czosnku albo ryby.
  • do usunięcia “zapachów” z lodówki, wkładamy do miseczki fusy po kawie i zostawiamy na noc w lodówce. 
  • do odświeżenia oddechu, wystarczy possać ziarenko kawy, by przykry zapach i uczucie nieświeżości z ust zniknęło.
  • dodaj do kompostu, aby zwiększyć ilość azotu. Jeśli fusy są z filtrem, to się nie przejmuj, bo rozłoży się równie szybko.

Chciałam Wam przedstawić kilka przykładów zastosowania fusów po kawie, które zazwyczaj w większości domów lądują w śmieciach, zupełnie nie potrzebnie, bo nadają się naprawdę do wielu zastosowań. Opisane przeze mnie to pewnie tylko mała ich cześć. 

1 komentarz:

  1. Dziękuję, za te świetne pomysły, nie wszystkie znałam. Ja przed wyrzuceniem fusów do kosza robię sobie szybki peeling dłoni. Stają się miękkie i nawilżone.

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"