sobota, 25 maja 2013

Ciasto bezglutenowe z rabarbarem - łatwe i niedrogie!


Pora na rabarbar!!
Dziś z piecyka wyszły dwa ciasta: drożdżowe z rabarbarem i kruszonką, oraz biszkoptowe, bezglutenowe z rabarbarem. Przepis na ciasto z kruszonką zamieściłam już dawno tutaj, zamiast porzeczek dołożyłam rabarbar. 




A oto przepis na proste ciasto bezglutenowe z rabarbarem.

Potrzebować będziemy:
  • 5 jaj
  • 5 łyżek cukru
  • 5 łyżek mąki bezglutenowej (ja użyłam Schar)
  • łyżeczka proszku do pieczenia (bezglutenowego)
  • łyżeczka cukru waniliowego
  • rabarbar (ja użyłam dwa kawałki)
Rozdzielamy żółtka od białek, z białek ubijamy sztywną pianę dodając powoli cukier wymieszany z cukrem waniliowym. Następnie dodajemy żółtka, proszek, mąkę i wszystko razem mieszamy, wlewamy ciasto do tortownicy wyłożonej papierem. Rabarbar myjemy, obieramy i tniemy na kawałki 1-2 cm, układamy na cieście. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, wkładamy ciasto i pieczemy około 30 min. Po upieczeniu chwilkę zostawiamy w piecyku około 3 min. Wyjmujemy ciasto z formy, przekładamy do góry dnem (rabarbar opadnie na dno) i posypujemy obficie cukrem pudrem. Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"