czwartek, 29 maja 2014

Zupa z soczewicy


Wczoraj podałam na obiad naszą z jednych ulubionych zup. upę z zielonej soczewicy polecam ją jako szybki i zdrowy i niedrogi posiłek.

Potrzebujemy:
  • paczkę soczewicy zielonej
  • pęczek włoszczyzny
  • 2 łyżki masła
  • 1/2 kg ziemniaków (może być szklanka suchego ryżu)
  • 1 łyżeczka tymianku
  • 1 łyżeczka lubczyku
  • 1/3 łyżeczki pieprzu kajeńskiego
  • sól do smaku
Soczewicę zalewamy wodą i odstawiamy w tym czasie kroimy warzywa w drobną kostkę i roztapiamy masło w garnku, wrzucamy wszystkie warzywa po za ziemniakami i dusimy około 15 minut, następnie wrzucamy soczewicę, ziemniaki (ryż) i zalewamy wszystko gorącą wodą, doprawiamy przyprawami i gotujemy około 30 minut, aż wszystkie warzywa będą miękkie. Całość miksujemy i doprawiamy do smaku. Można podawać z grzankami, startym żółtym serem lub zieleniną. Zupa jest bardzo sycąca.

3 komentarze:

  1. Soczewica smakuje jak groch? Mogę ugotować taką zupę na wędzonej kości? Wczoraj byłam na zakupach,uzupełniłam braki,te najpotrzebniejsze produkty,zrobiłam opłaty kupiłam potrzebne leki i zostało 300zł na cały miesiąc na 3 osoby a w tym przedszkolak... Ciężkie jest życie. Mi brakuje tego optymizmu który ma Pani. Pozdrawiam i czekam na jakiś nowy jadłospis obiadowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Soczewica smakuje dość podobnie jak groch, jest mniej mączna. Jak przyrządzimy ją jak klasyczną grochówkę pewnie będzie zupełnie podobna. Postaram się w najbliższych dniach wrzucić jadłospis obiadowy. Trzymam mocno, mocno kciuki za powodzenie!! Głowa do góry, będzie lepiej musi być. Życie jest jak sinusoida :)

      Usuń
  2. Czy można wykorzystać soczewicę czerwoną?

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"