piątek, 30 maja 2014

Dzwony, dzwoniaste czyli jak zmienić dzwony w spodnie na czasie.


Porządkowałam ostatnio szafy i trafiłam na dwie pary fajnych jeansów, ale niestety dzwony na maksa, brrrr.... Szkoda mi ich było więc postanowiłam zwęzić je i nosić dalej. Jeśli macie w domu maszynę lub ma ją ktoś bliski to zmienić oblicze dzwoniastych spodni może każdy. W necie jest sporo filmików pokazujących sposoby zwężania nogawek, można dostosować go do swoich umiejętności.
Ja robię tak:
  • przewlekam spodnie na lewą stronę
  • zakładam na siebie 
  • spinam szpilkami jedną nogawkę tak by uzyskać oczekiwany efekt
  • zdejmuję spodnie
  • biorę listwę/linijkę i odrysowuję długopisem linię prosta wzdłuż szpilek
  • zdejmuję szpilki i przeszywam ściegiem prostym o linii
  • zakładam spodnie już przewrócone na prawą stronę
  • oceniam sytuację, jeśli efekt jest zadowalający, odcinam nadmiar materiału zostawiając około 1/2 cm od szycia
  • składam spodnie nogawka nie przerobiona na spód, przerobiona na górę 
  • odrysowuję formę z przerobionej nogawki 
  • przeszywam po szwie 
  • obcinam nadmiar i gotowe
  • można obszyć zygzakiem  takie szwy, ale nie jest to konieczne.
Pamiętajmy, że przerabiamy jeansy po szwie takim cienkim, nie tym podwójnie szytym, grubym. zazwyczaj ten szwf jest od zewnętrznej strony nogawki. 

Dzięki 30 minutowej pracy mam ponownie dwie pary spodni do śmigania :) Dzięki temu można w sklepach z używaną odziezą wybrać fajne spodnie, za niską cenę i przerobić szerokość ich nogawek. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"