wtorek, 18 listopada 2014

Golonka z szynkowaru


Zatem czas na przepisy z tego cudeńka. Jak już nie raz pisałam kupuję półtusze prosto z ubojni i zazwyczaj najtrudniej nam jest przetworzyć golonki. Dzięki temu przepisowi mam świetną wędlinę, zdrowa a do tego przetworzone golonki. 





Składniki:
  • 2,5 kg golonki (bez kości i skóry)
  • 3 ząbki czosnku
  • 45 g soli peklowej  
  • pieprz, paprykę (ostrą lub słodką do wyboru), ja dałam płaską łyżeczkę pieprzu i 1/3 chili
  • 1 łyżka majeranku
Golonkę kroimy w kostkę 2-3 cm, czosnek ścieramy. Mięso mieszamy dokładnie z solą i przyprawami odstawiamy do lodówki na 5 godzin. Następnie układamy ciasno w szynkowarze (ja używam woreczków), zamykamy naczyniu i wstawiamy do garnka. Nalewamy wodę tak by poziom wody był na tyle wysoki, by zakryć mięso. Gotujemy na wolnym ogniu około 4 godzin, aż temperatura mięsa osiągnie 80 stopni. Wyjmujemy szynkowar z wody i studzimy, po ostygnięciu wkładamy całość do lodówki na 12 godzi, po tym czasie możemy wyjąć mięso. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"