piątek, 21 listopada 2014

Naleśniki jaglane - bezglutenowe


Ostatnio zrobiło się tu maks kulinarnie, ale jakoś tak wyszło, że sporo nowych dań robię, więc chce się z Wami nimi podzielić. Wczoraj usmażyłam naleśniki jaglane oraz naleśniki z użyciem mleka ryżowego (własnej produkcji). Obydwie wersje wyszły naprawdę smaczne. Dzięki pomysłowi na naleśniki jaglane mogę zaoszczędzić na cenie mąki bezglutenowej. 



Składniki:
  • szklanka mąki jaglanej (ja zmieliłam kasze)
  • szklanka mleka
  • 2 jajka
  • 2 łyżki oleju
Mieszamy mąkę jaglaną z mlekiem i jajkami i odstawiamy na 30 minut. Następnie dolewamy olej i możemy zabrać się do smażenia. Naleśniki są odrobinę bardziej płynne niż z mąki pszennej, ale nie ma większych problemów przy smażeniu. Smażymy naleśniki jak każde inne. Mnie z tej porcji wyszło 7 naleśników. Naleśniki są elastyczne, sycące i zdrowe - kasza jagana ma dużo wartości odżywczych i jest ceniona przez dietetyków.. Myślę, że spokojnie mleko krowie można zastąpić mlekiem roślinnym. 

2 komentarze:

  1. Dziekuje za wszystkie przepisy. Jak wiesz, lwia czesc miesiecznego budzetu idzie wlasnie na jedzenie. Warto wiedziec, jak zdrowo, sycaco i niedrogo gotowac. Taka wiedza toi skarb. Pozdrawiam z Krakowa.

    OdpowiedzUsuń
  2. mam pytanie o mielenie kaszy jaglanej? czy mieli Pani w młynku do kawy? . Kiedyś mieliłam cukier na cukier puder i szybko się zepsuł.czy może w innym urządzeniu?
    kasza jaglana ma to do siebie, że trzeba ją najpierw dobrze przepłukać żeby pozbyć się goryczki,czy w tych nalaśnikach wyczuwa się ją, czy ma Pani jakiś patent na pozbycie się jej. pozdrawiam i dziękuję za cenne rady.

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"