środa, 1 kwietnia 2015

Czekoladowe placki



Dziś zostałam w domu z córką i starszym synem. Mąż pojechał z młodszym synem na sprawdzian szóstoklasisty. Pozostała w domu cześć rodziny zażyczyła sobie na śniadanie placki czekoladowe. Można je podać z miodem, dowolnym dżemem lub owocami. 




Składniki na 14 małych placuszków:
  • 1 szklanka mąki razowej lub białej (dowolnej ja zrobiłam z owsianej (sama mielę płatki owsiane)) - 1 zł
  • 2 jajka - 1 zł 
  • 1/2 szklanki jogurtu - 0,50 zł 
  • czubata łyżka kakao - 0,50 zł 
  • 4 łyżki miodu (opcjonalnie) - 1 zł
  • tłuszcz do smażenia
Przybliżony koszt przygotowania placków - 4 zł 

Ubijamy pianę z białek, żółtka mieszamy z kakao, mąką dodajemy miód i jogurt. Na końcu delikatnie całość mieszamy z białkami. Ciasto wychodzi dość gęste, można zamiast miodu dodać trochę więcej jogurtu. Placuszki nakładamy łyżką na gorący tłuszcz i smażymy na złoto z obydwu stron. Ja podałam z domowym dżemem truskawkowym. 

1 komentarz:

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"