środa, 12 sierpnia 2020

Kanelada

Po raz pierwszy wyprodukowałam samodzielnie w domu kaneladę, zachwyciłam się nią w zeszłym roku w czasie pobytu na Kos w Grecji, jest to syrop z cynamonu do rozcieńczania wodą, świetnie gasi pragnienie, mimo że cynamon ogólnie rozgrzewa. Zapijałam się tym napojem przy każdej okazji, potem przywiozłam ze sobą do domu dwie butelki syropu i spora wiązkę cynamonu. Ostatnio przypomniałam sobie o tym cynamonie, a jest upał więc zabrałam się do produkcji. Jak kochacie cynamon polecam!! Świetny zamiennik słodkich, sklepowych napojów.

Składniki:
1 kg cukru
1,5 l wody
8 goździków
4 kawałki po 10 cm cynamonu
1 łyżeczka mielonego cynamonu (opcjonalnie)
Wrzucamy/wlewamy wszystko go garnka i gotujemy około 1,5 godziny, odstawiamy do wystudzenia, odcedzamy przyprawy i wlewamy do szklanego naczynia, wstawiamy do lodówki. Proporcje rozcieńczenia zależą od gustów, więc nie podam, polecam za to dodać kostki lodu do napoju lub po rozcieńczeniu wstawić do lodówki, schłodzony smakuje najlepiej. Podobno można przechowywać w lodówce do 40 dni.

1. O, byliscie w Grecji? Napiszesz cos na ten temat? Dobrze bedzie poznac Twoje zdanie i doswiadczenie w kwestii wyjazdow zagranicznych. Dla mnie taki wyjazd wydaje sie trudny ekonomicznie tak wiec moze po Twoich doswiadczeniach bede mogla pomyslec...

1. Byliśmy w Grecji tylko we dwoje, polowaliśmy na wycieczki wcześniej jeszcze w grudniu, trafiliśmy dobrą cenę, w styczniu już wycieczka była droższa i to sporo. Zapewnione mieliśmy tylko śniadania, ale w Grecji (byliśmy na Kos) na większość dnia nam wystarczała, w ciągu dnia kupowaliśmy soki pomarańczowe lub kanedladę, to dawało nam energię, z Polski zabraliśmy batony energetyczne, które mieliśmy w czasie wycieczek, wieczorem wystarczała nam feta, oliwki, wino i woda. Przed wylotem zaplanowaliśmy zwiedzanie, opisy miejsc, wypożyczyliśmy na miejscu skuter, mogliśmy zwiedzić wyspę. Wcześniej wykupiliśmy wycieczkę na Nisiros, by nie przepłacać na miejscu. Teraz zrobili byśmy inaczej, najpierw polowała bym na tani lot, potem wyszukała kwaterę z aneksem kuchennym, a następnie wynajęła bym samochód by został podstawiony na lotnisko, ale to są plany jeśli lecieli byśmy całą rodziną w pięć osób. W okresie letnim łatwo przygotować posiłki w pokoju, ewentualnie wyszli byśmy na jedną może dwie kolacje by zasmakować regionalnej kuchni. My oszczędzaliśmy na ten wyjazd rok, by móc sobie wyskoczyć na taką wycieczkę. Dzieci w tym samym roku jechały na obóz z klubu sportowego, więc ich wyjazd pokryliśmy z ich 500+, które odkładaliśmy. W tym roku po za bardzo ekonomicznym wyjazdem krajowym, nie wydajemy na nic dodatkowo, więc odkładamy fundusze, oraz spłacamy kredyt, może uda nam się w przyszłym roku polecieć rodzinnie do Grecji.

2. Ciekawy napój, lubię dodatek cynamonu,jego smak i zapach. Spróbuje zrobić, może wystarczy odrobina syropu (cukier) ,aby zmienić smak wody.

3. Greckie wyspy zawsze są bardzo drogie. O ile kwatery są tanie to przelot dobija. Warto szukać właśnie w styczniu czy lutym lotów. Jeśli już całą rodziną to będzie zdecydowanie taniej jeśli wybierzecie część kontynentalną :) Polecam Nei Pori, byłam tam blisko 15 lat temu i zawsze jeździło tam dużo rodzin z dziećmi. Było też płasko i można było zabrać osobę na wózku inwalidzkim bez problemu :)

1. My z mężem zakupiliśmy wycieczkę dla dwóch osób na tydzień ze śniadaniami, przelotem na wyspę Kos w 2016 roku za kwotę 2300 zł. Nie jadaliśmy w tawernach codziennie, często wystarczał nam ser feta, oliwki i regionalne wino zamiast posiłku.

2. To dobra cena! Ale najważniejsze, że się podobało j wyjazd się udał :)
      Ściskam jak zawsze!

3. Pomyliłam się co do daty, kupiliśmy wycieczkę w 2018 roku. Wyjechaliśmy w 2019.

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"