poniedziałek, 27 stycznia 2014

Fusy z kawy i skorupki od jajek - raz jeszcze


Ostatnio widziałam jakiś program poradniczy - jak dbać o urodę domowymi sposobami. Jeden mnie mocno zastanowił, a mianowicie temat fusów z kawy do włosów i pielęgnacji ciała i twarzy. 

Owszem używam fusów jako peeling do ciała, dłoni i stóp, ale nie wiedziałam, że można używać do włosów. 

Fusy z kawy wgniatamy po spłukaniu szamponu we włosy, trzymamy je około 2 minuty na włosach, najlepiej pod foliowym czepkiem, spłukujemy i dalej postępujemy jak zawsze. Hmm, nie próbowałam, ale może warto :) Podobno przyciemnia włosy i daje im ładny połysk. 

W innym programie podawano zastosowanie fusów w domu np. do czyszczenia garnków, jak dezodorant do lodówki - umieszcza się fusy w małej miseczce i stawia w lodówce. 

Czytałam również o zastosowaniu skorupek od jajek. Wiedziałam, że są świetne do kwiatów, ale ostatnio przeczytałam rewelacje o zastosowaniu ich w naszej diecie jako suplement. Podobno spożywanie skorup jaj kurzych w ilości 3,2 g na dobę w pełni pokrywałby zapotrzebowanie na dwa ważne pierwiastki: wapń i stront. Specjaliści zalecają następujący sposób przygotowania ich do spożycia: myjemy jajka dokładnie detergentem, wybijamy jajko i zużywamy w celach odpowiednich dla nas. Skorupki zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na kilka minut, następnie suszymy je i mielimy na drobno. Tak przygotowane skorupki możemy dodawać do potraw. 

Oto kolejne przykłady na to czego warto nie wyrzucać. :) 

7 komentarzy:

  1. Czy pamięta Pani na co pomaga ta kawa we włosach?

    Aaaa i jeszcze mam pytanie z innej beczki - dotyczące budżetu domowego: może pani polecić jakiegoś excela. Przez 2 lata używaliśmy takie ściągniętego z crown.org.pl ale ma on nierozwinięte opcje dochodów.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam,
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas mąż wiele lat temu sam zaprojektował w Excelu nasz budżet domowy.

      Usuń
  2. Małżonka stwierdziła że jak chcę jeść skorupki to będzie mi robić jajecznicę z jajek w całości :(

    Niektóre pomysły na zdrowie i oszczędzanie trudno przeforsować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, przypomniałam sobie jak kiedyś przeczytałam książkę Tombaka i on właśnie opisywał zalety skorupek od jajek, wtedy mną to wstrząsnęło. Ale to były czasy gdy piłam kolorowe napoje gazowane i uważałam je za zdrowe, było to jakieś 12 lat temu.

      Usuń
  3. ja właśnie suszę skorupki z 4 jajek ..Dzięki za przypomnienie o tym sposobie Pozdrawiam Serdecznie!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No!! Po co wydawać nie małe pieniądze na preparaty wapniowe. :)

      Usuń
  4. Fusy można wysuszyć i spalić jako kadzidełko - jeśli ktoś lubi taki zapach.

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"