czwartek, 16 stycznia 2014

Jadłospis śniadaniowy na cały tydzień dla rodziny


Prosicie mnie o pomysły na śniadania. Podawałam już kilka razy, ale nie ma sprawy podam. U nas jadamy dwa śniadania, obiad dwudaniowy i podwieczorek, nie robię klasycznych kolacji, chyba że w dni wolne np. w weekend, wtedy nie jemy drugiego śniadania. Rano staramy się jeść ciepłe śniadania, drugie śniadanie to często kanapka, owoc. Na obiad jadamy treściową zupę, potem podwieczorek (dzieci jedzą) i drugie danie jest ciepłą kolacją. 


Poniedziałek
I śniadanie: płatki ryżowe z mlekiem
II śniadanie: kanapka z pieczywa razowego z masłem, wędliną drobiową i ogórkiem kiszonym, herbata owocowa.
Podwieczorek: jabłko, ciastko owsiane

Wtorek 
I śniadanie: jajecznica ze szczypiorkiem, pieczywo razowe z masłem, sok pomarańczowy
II śniadanie: kanapka z pieczywa razowego z masłem, żółtym serem i kiełkami, herbata owocowa
Kisiel z jabłkiem

Środa
I śniadanie: lane kluski na mleku
II śniadanie: bułka pszenna z masłem i białym serem, sok z aronii
Podwieczorek: banan

Czwartek
I śniadanie: omlet z miodem, kakao
II śniadanie: kanapka z pasztetem, masłem i ogórkiem, sok pomarańczowy
Podwieczorek: ciasto drożdżowe z owocami, herbata owocowa

Piątek
I śniadanie: budyń z kaszy jaglanej z rodzynkami
II śniadanie: makaron przesmażony z jajkiem i koncentratem pomidorowym, sok z kwiatów bzu
Podwieczorek: jabłko, biszkopty

Sobota
Śniadanie: owsianka na mleku
Podwieczorek: ciasto zebra, kakao
Kolacja: sałatka warzywna, wędlina, pieczywo, masło, herbata czarna

Niedziela
Śniadanie: jajecznica z boczkiem, bułki pszenne z masłem, sok pomarańczowy
Podwieczorek: lody domowe. 
Kolacja: wędlina, pasztet, sałatka śledziowa, wędlina, masło, herbata zielona

Wszystkie wędliny, pieczywa, bułki, ciasta i ciasteczka robię sama w domu. Soki po za pomarańczowym to też domowe przetwory z lata. 

11 komentarzy:

  1. Bardzo pożywne i zdrowe śniadania:) można brać przykład

    OdpowiedzUsuń
  2. I jeszcze mam pytanie planuje kupić maszynke do robienia lodów, własnie teraz ponieważ jest zima i zapewne są tańsze proszę mi napisać czy warto? czy lody nie są zbyt wodniste ? już wiem, że własne napewno wyjdą taniej, ale czy będą smaczne? tego nie wiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opisywałam tutaj http://godnezycie.blogspot.com/2013/07/maszyna-do-lodow.html Jeśli będzie potrzeba to odpowiem na pytania :)

      Usuń
    2. Faktycznie:) przeczytałam i wiem wszystko:) przy trójce moich dzieci napewno maszyna sie przyda ha ha

      Usuń
  3. Spróbuj może pesto? Na obiad. Nasiona bazylii do drogich nie należą a nic nie da się porównać ze studenckim pesto. Zamiast orzechów pinii to słonecznik (słowo honoru, pyszne), ser długodojrzewający (biedronka, 7zł, wystarczy na 2 razy dla 5 osób), makaron najlepsza pszenica ale na pewno są zamienniki. Złota zasada kuchni włoskiej - makaron grzeje sos więc wszystkie witaminy zostają w potrawie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podziwiam Cię za takie menu śniadaniowe.
    Ja przy moim pełnym etacie i jezda do pracy w jedną stronę godzinę i w drugą godzinę. Nie dałabym rady:( chyba bym musiała nie kłaść się spać

    OdpowiedzUsuń
  5. A o której jecie kolację - 2 danie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      No nic, może sami coś wykombinujemy
      PS.
      Inspirujący blog, dziękujemy.

      Usuń
    2. Tak plus minus około 19, ale jak to w życiu różnie bywa.

      Usuń
  6. Nadal nie mogę zrozumieć śniadań, ja wstaję do pracy o 4 - ej rano, M. o 6 - ej. To jak to pogodzić? Dzieci o 7 - ej :D

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"