środa, 22 stycznia 2014

Zupa krem z dyni


Została mi w spiżarni ostatnia dynia, nadszedł czas by ją "rozpieczętować". Wczoraj powstała dzięki temu zupa z dyni, ciasto z dynią, a dziś na śniadanie dyniowa zupa na mleku.
Zupę z pieczonej dyni wczoraj robiłam po raz pierwszy, zaskoczył mnie smak dyni po upieczeniu, przyznam, że chętnie zjadła bym ją jako dodatek do mięsa.




Na taką zupę potrzebujemy:
  • 1 - 1,5 kg dyni świeżej
  • 3 ząbki czosnku
  • łyżka masła
  • duża cebula
  • olej/oliwa
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki imbiru
  • 1/3 łyżeczki ostrej papryki
  • pieprz i sól do smaku
  • litr bulionu lub wody (ja dodałam wodę i przyprawiłam łyżeczką lubczyku)
Kroimy oczyszczoną z pestek dynię w kawałki (nie obieramy ze skóry), układamy dynię na blasze wyłożonej papierem, każdy kawałek smarujemy olejem/oliwą i posypujemy delikatnie solą, po między kawałkami dyni układamy ząbki czosnku (nie obrane). Pieczemy dynię w piecyku nagrzanym do 180 stopni przez około 45 minut. Po tym czasie dynię odstawiamy do wystygnięcia. W garnku rozgrzewamy masło i dusimy cebulę drobno posiekana. obieramy dynię i czosnek ze skóry, wrzucamy do garnka z cebulą i zalewamy bulionem/wodą dodajemy przyprawy i gotujemy chwilkę, następnie całość miksujemy lub mocno ubijamy tłuczkiem do ziemniaków. Przyprawiamy do smaku i gotowe. Możemy na zupę już na talerzu położyć po łyżce słodkiej śmietany i posypać świeżą kolendrą. U mnie wersja bez śmietany i kolendry. W wersji wege można oczywiście pominąć masło i śmietanę. Fajna zupa na obecne chłody.

1 komentarz:

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"