wtorek, 14 stycznia 2014

Obiadowy jadłospis na tydzień - pierwszy w 2014 roku


Pierwszy w tym roku jadłospis obiadowy. Dawno, dawno ich nie było, więc chyba czas na to odpowiedni :)
Pogoda za oknem jest jaka jest, więc "pocieszamy" się jedzonkiem, mówiąc krótko odrobinę sobie dogadzamy.  

Jest to jadłospis dla mojej 5 osobowej rodziny.

Poniedziałek 
Zupa cebulowa 
Ziemniaki gotowane, jajko sadzone, marchewka gotowana

Wtorek 
Zupa cebulowa
Kasza gryczana, pulpety w sosie, ogórek kiszony 

Środa
Barszcz biały/żurek z jajkiem i ziemniakami
Naleśniki  (przepis na naleśniki) z dżemem 

Czwartek 
Barszcz biały z jajkiem i ziemniakami
Ziemniaki, karczek w ziołach, surówka z kapusty czerwonej

Piątek 
Zupa koperkowa z ziemniakami
Makaron ze szpinakiem 

Sobota
Zupa koperkowa z ziemniakami
Kotlety mielone, ziemniaki, buraczki gotowane

Niedziela
Rosół z domowym makaronem 
Ziemniaki,  gulasz, surówka z kiszonej kapusty

Lista zakupów:
  • 1 kg cebuli
  • 7 kg ziemniaków
  • 1/2 kg marchwi
  • 1 pęczek włoszczyzny
  • 25 jajek
  • 1 kg mięsa mielonego (ja kupuję w całości i mielę)
  • 1/2 kg kiełbasy
  • 1/2 kg ogórków kiszonych 
  • 2 kg mąki
  • 1 l. mleka
  • 1/2 kg karczku
  • 1 mała kapusta czerwona
  • paczka szpinaku mrożonego
  • 1/2 kg mięsa gulaszowego
  • 1/2 kg kapusty kiszonej
  • 3 jogurty
  • 1 żurek (ja nie kupuję)
  • 1/2 kg kaszy gryczanej
Mnie wyszła kwota około 92 zł (według cen w sklepach w których robię zakupy). Załóżmy więc, że koszt zakupów to około 100 zł na tygodniowe obiady dla 5 osobowej rodziny. Oczywiście kota będzie zależna od regionu w którym mieszkamy, od miejsca gdzie robimy zakupy. Moja kwota też będzie inna - mam własną kapustę i ogórki kiszone, buraki zamroziłam w sezonie gdy były w najlepszej cenie i jakości, mięso kupuję w ubojni (całe półtusze), jogurty, żurek robię sama. Kaszę, ziemniaki kupuje hurtowo w większych ilościach. 



4 komentarze:

  1. Mam pytanie kupuje Pani twaróg? jeśli tak to jakiej firmy i gdzie najtaniej? Zaczełam lepić pierogi - bo wiadomo domowe lepsze i wychodza najtaniej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twaróg kupuję w Makro, wstyd ale nie pamiętam firmy. Taka krajanka pakują po kg, więc akurat u nas na leniwe. Jak będę kupować to obiecuję zwrócić uwagę. Do pierogów czasem kupuję w Lidlu, tłusty. Za to leniwe nie są najlepsze z tego twarogu z Lidla, za dużo ma wilgoci.

      Usuń
  2. Witaj!
    bardzo lubie Twoje bloga i nie ukrywam ze czesto czerpie z niego inspiracje na sposoby przetrwania trudniejszych czasow. Czy moglabys napisac wiecej o hodowli kielkow? Najlepiej tak dla osob ktore nie maja o tym zielonego pojecia. Sama chcialabym sie tym zajac, natomiast nie wiem jak mam stworzyc wlasna hodowle. Nigdy nie wyhodowalam nawet szczypiorku, wiec jestem zupelnie zielona w tej materii. Czytalam odnosnik z twojej strony, jednak nie wiele mi dal.
    Dziekuje
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój pomysł i rozliczenie na jadłospis obiadowy na tydzień dla 1 osoby:
    3 razy makaron/kasza ze szpinakiem
    2 razy makaron/kasza z jabłkami
    2 razy makaron/kasza z sosem chińskim ze słoika

    Bardziej białkowe produkty - ryby, płatki owsiane, jogurty jadam na śniadania i kolacje. Zup nie gotuję.

    Średnio 100 g makaronu/kaszy jęczmiennej na dość porządną porcję 2,50zł *0,7 = 1,75zł
    400 g jabłek na porcję czyli 0,8*2,50zł = 2 zł
    paczka mrożonego szpinaku 450g w sam raz na 3 porcje kosztuje 3 zł
    Słoik sosu chińskiego około 8 zł, z jednego słoika około 8 porcyj czyli też 2 zł.
    Po podliczeniu koszt moich obiadów w wersji skromnej i oszczędnej to 8,75 w przybliżeniu 9 zł. Więc dla pięciu osób tygodniowo wyszłoby 45 zł.

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"