wtorek, 28 stycznia 2014

Przyjęcie urodzinowe za 100 zł (dla osoby dorosłej)


Zadano mi pytanie czy jest możliwe zrobić przyjęcie urodzinowe za 100 zł na około 8 osób? Usiadłam, przeliczyłam i odpowiem śmiało, można!! Oczywiście musimy zdecydować o kilku rzeczach.
  1. Czy musimy mieć tort urodzinowy?
  2. Czy konieczny będzie zakup alkoholu?
  3. Czy chcemy podać coś na ciepło?
  4. Czy muszą być dania wymyślne?
  5. Czy chcemy dożywić gości, czy poczęstować?
Jeśli nie potrafimy upiec samodzielnie tortu to musimy z niego zrezygnować! Całą kwotę pochłonie nam tort, na pewno połowę jeśli tort zakupimy malutki. Myślę, że osoby nie potrafiące upiec tortu mogą śmiało wstawić świeczki w ciasto i już. Przejdźmy dalej, alkohol....no i tu jest problem jeśli zrezygnujemy z klasycznych bąbelek na rzecz niezbyt drogiego wina (ostatnio kupiłam w Aldim za kwotę 10 zł, bardzo smaczne półsłodkie wino, polecam), można znaleźć całkiem sensowne wino w cenie 10-12 zł lub zrezygnować zupełnie z alkoholu, zależy w jakim towarzystwie się bawimy. Ja na takie uroczystości zakupuję 2 butelki wina (choć zazwyczaj mamy własne domowej produkcji), czyli kwota około 20-24 zł.  Jeśli planujemy podać coś na ciepło to tez zależy od gości, bo można podać pizzę domową lub np. kapustę białą z kiełbasa i koncentratem ugotowaną do tego pieczywo i jest niedrogi posiłek na ciepło, do tego sycący. Kolejny problem, czy chcemy olśnić naszych gości, jeśli to priorytet to robi się trudność w zakresie kwoty 100 zł. Ja przechodzę na dania bardziej tradycyjne, wszyscy są zadowoleni (możemy nie trafić w gust, a tradycja to tradycja), koszty niższe. Ostatnia kwestia to czy musimy dożywić gości, czyli stół ma się uginać, czy wystarczy poczęstunek. Ja szukam złotego środka. Robię coś na ciepło i ze dwie sałatki, dzięki temu goście mają co podjadać. Między to dokładam drobne przekąski i nikt nie wychodzi głodny.

Moje przykładowe menu za 100 zł:
  • kapusta biała z kiełbasą
  • koreczki - plasterek sera, kiełbasa, ogórek
  • klasyczna sałatka warzywna
  • wędlina rolowana z twarożkiem
  • sałatka ryżowa (ryż, kukurydza konserwowa, pieczarki, cebula i pierś z kurczaka)
  • ciasto
  • 2 butelki wina
  • pieczywo
  • słone paluszki
  • napoje (polecam kupić np. w Lidlu sok pomarańczowy i z powodzeniem możemy go rozcieńczyć pół na pół z wodą)
Zakupy:
  • główka kapusty (zależy od wagi) około 4 zł
  • 1/2 kg kiełbasy (mała część do kapusty, reszta na koreczki) - 8 zł
  • 250 g sera żółtego (na koreczki) - 5 zł
  • 250 g ogórków kiszonych - 1 zł
  • włoszczyzna - 3 zł
  • puszka groszku konserwowego - 2 zł
  • słoik majonezu 4 zł
  • 10 jajek - 5 zł
  • 250 g wędliny w plasterkach - 5 zł
  • opakowanie twarożku około 250 g - 3 zł
  • pęczek szczypiorku - 1,50 zł
  • 1 kg ryżu - 3 zł
  • puszka kukurydzy konserwowej - 3 zł
  • 250 g pieczarek - 2 zł
  • jedna pojedyncza pierś z kurczaka około 4 zł
  • 1 kg mąki - 2 zł
  • paczka margaryny do pieczenia - 3 zł
  • słoik dżemy - 4 zł
  • 2 butelki wina około - 22 zł
Razem - 85 zł, resztę możemy wydać na paluszki, pieczywo i ewentualnie napoje.
Mam nadzieję, że mocno się nie pomyliłam w obliczeniach :)

1 komentarz:

  1. Witaj, przeglądam Twój blog od dawna i podziwiam Twoje mistrzostwo w prowadzeniu domu:)
    I zgadzam się z Tobą - da się zorganizować przyjęcie urodzinowe, nawet z tortem - ostatnie urodziny mojego męża - ok. 89 zł wyniosła nas całość, a było chyba z 15 osób :) zakupy robiłam w znanej "żółtej" sieciówce :)

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"