środa, 2 października 2013

Domowy sok z aronii


W ogródku w tym roku całkiem ładnie obrodziła nam aronia. Trzymałam ją na krzakach jak długo się dało, ale nie wytrwałam do pierwszych przymrozków około tydzień za wcześnie ją zebrałam, trudno się mówi. W tym roku nie przemrażałam jej ani naturalnie, ani w domowych warunkach, od razu po zebraniu była umyta i przetworzona. Zrobiłam z niej 5 litrów soku. Dzieci pochłaniają w dość szybki tempie (miał być na zimowe katary), więc chyba im smakuje :)


Zrobiłam go w sokowniku (w zeszłym roku dostałam od sąsiadki), dotarły do mnie opinie, że w sokowniku nie da się zrobić soku z aronii, ale nie bardzo mi się chciało sterczeć przy kuchni, więc zapakowałam owoce do sokownika i myślę, że efekt jest niezły. 

Na każde 3 kilogramy owoców (tyle mi na raz wchodziło do sokownika) wsypałam 1 kilogram cukru i sporo liści wiśni. Układałam wszystko w sokowniku warstwowo najpierw trochę aronii potem na to cukier i liście i tak do samej góry, na wierzchu owoce z cukrem tylko. Sok nie wyszedł cierpki mimo, że nie przemroziłam owoców. Dodałam nie wiele cukru, zakażało mi na zdrowotnych właściwościach soku, a nie by powstał smaczny syrop. A mimo to dzieciom smakuje, może dla tego, że nie piją słodkich napojów po za sokami (które też staram się by były bez dodatku cukru). 


Jak dla mnie sokownik to super wynalazek. W zeszłym roku zrobiłam sok z czarnej porzeczki i wiśni, wyszedł pyszny. Zniknął błyskawicznie, a ja nie napracowałam się przy nim. Wiśni nie drylowałam, a porzeczek nie obierałam  gałązek. Sok przechowywał się nieźle. Jak dla mnie sokownik to dobra inwestycja!


14 komentarzy:

  1. Witam Panią serdecznie i ściskam , ściskam mocno za kreatywność, gospodarność i perfekcyjne zarządzanie czasem;)! Oto Mama na medal! Jest Pani profesjonalistką w swoim zawodzie;)! MAMA NAJLEPSZY ZAWÓD NA ŚWIECIE;)!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. takiego przepisu szukałam aronia i sokownik...psiapsiółki z NK mnie tutaj zaprowadziły.
    serdecznie dziękuję pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana ja też robiłam soki z aronii podobnie jak Ty tylko dodałam jeszcze kwaśne jabłka co zlikwidowało goryczkę. Polecam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety mam silną alergię na jabłka, więc u nas odpada. :)

      Usuń
  4. Mam duzo aroni i sprubuje zrobic sok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! U nas w tym roku też się obfite zbiory zapowiadają, będzie sok i wino :)

      Usuń
  5. I potem wystarczy odwrócić słoiki do góry dnem czy jeszcze pasteryzujesz?

    OdpowiedzUsuń
  6. ja dodaję liście malin - jest pycha

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiśnie do soku warto wydrukować, z tego co zostanie zrobić dźem, taki do zjedzenia na szybko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile wyszło soku z tej porcji 3 kg i jak dlugo należy go parować, właśnie gotuje go z godzinę i może litr soku nakapalo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie pamiętam ile wyszło soku, ale jedno wiem, że ilość zależy od wilgotności owocu. Czasem mi podeschnie aronia i mam niewielkie uzyski soku.

      Usuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"