wtorek, 1 stycznia 2019

Rolada makowa z biszkoptem bez pszenicy




Przed nami karnawał, może komuś przyda się łatwa wersja makowca zawijanego bez mąki pszennej.




Składniki:

Ciasto: 

3 jaja
90 g cukru
3 łyżki mąki ryżowej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
½ łyżeczki proszku do pieczenia (na skrobi kukurydzianej)


Białka ubijamy dodając powoli cukier, Następnie po jednym żółtku dodajemy do białek, delikatnie mieszamy. Mąki mieszamy w osobnej misce razem z proszkiem do pieczenia. Dodajemy po łyżce mąki do jaj i delikatnie mieszamy. Wylewamy masę na dużą blachę wyłożoną papierem do pieczenia.  Pieczemy biszkopt w temperaturze 190 stopni około 12 min. Wyjmujemy na ścierkę od razu po upieczeniu, zawijamy i zostawiamy do wystygnięcia. Smarujemy kremem śmietanowym z przepisu powyżej.

Masa makowa:

200 g mielonego maku,
1 żółtko
2/3 szklanki cukru
1/3 szklanki miodu
2-3 łyżki rumu lub koniaku (opcjonalnie)
25 g masła/margaryny
1 szklanka mleka (dowolne ja użyłam kokosowego, a innym razem migdałowego)
2 garście rodzynek

Na patelni lub w garnku z grubym dnem rozpuszczamy masło z mlekiem, cukrem i miodem. Dokładamy mak i wypłukane rodzynki. Smażymy całość około 20 minut, czas zależy od tego jak szybko masa gęstnieje. Na koniec dolewamy alkohol i roztrzepane żółtko. Chwilkę smażymy i odstawiamy do wystygnięcia.
Upieczone i ostudzone ciasto biszkoptowe smarujemy zimna masa makową, zawijamy całość i odstawiamy do lodówki, po około godzinie możemy kroić i podawać.
Jest to dużo łatwiejsza i mniej pracochłonna wersja makowca od wersji drożdżowej. Naprawdę polecam, w tym roku pierwszy raz wpadłam na pomysł połączenia takiej rolady z makowa masą.

1 komentarz:

  1. Uwielbiam makowiec, taki mokry, z dużą ilościa maku,z rodzynkami (bakalie), taki ze wspomnień, babciny .
    Niestety to wypiek dla dobrej kucharki, mam do niej za daleko :)
    Twój wygląda zachęcająco, aż mi ślinka leci :)

    Spróbuję wykorzystać częściowoTwój przepis na ciasto, ale oczywiście własna modyfikacja , bez jajek.
    Akurat szukam przepisu na szarlotkę wegańską, kupiłam 3kg w dobrej cenie :) te które mam przepisy to wszystko kruche, półkruche a mnie chodzi o takie ciasto najzwyklejsze :) a dobry stary przepis odpada, czyli jajka, śmietana, masło, fura cukru itp...

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"