sobota, 2 listopada 2019

Pasta z kurczaka z rosołu




Zgodnie z zasadą w naszym domu – nie marnujemy żywności!
Był rosół, a z mięsa ugotowanego w rosole powstała pasta do pieczywa. Składnik tak naprawdę mogą być dowolne w zależności od naszych upodobań, możemy dodać jajko gotowane, fasolę, groch, kiszony ogórek itd.



Ja zrobiłam z takich składników:

  • miseczka obranego gotowanego kurczaka – tak około 250 g
  • 6 suszonych pomidorów z zalewy (można zamienić na łyżkę koncentratu)
  • pół szklanki gotowanej ciecierzycy (można zamienić na fasolę, jajko, groch również z puszki)
  • ząbek czosnku
  • cebula
  • ½ łyżeczki papryki wędzonej
  • ¼ łyżeczki pieprzu cayenne
  • 1 łyżeczka tymianku
  • 2 łyżki oliwy/oleju
  • 2 łyżki wody


Kurczaka kroimy, pomidory, czosnek kroimy w drobne kawałki, cebule siekamy i podsmażamy na oleju, wkładamy wszystkie składniki do naczynia, w którym będziemy pastę blendować, dodajemy wodę i mielimy na gładką masę. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Ja wyrównuję powierzchnię i polewam łyżką oliwy, dzięki temu pasta jest wilgotna i dodatkowo mam oliwę przy smarowani na kanapki. Wstawiamy do lodówki, Smacznego!!

5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Nie bardzo rozumiem...wykorzystując resztki mam smutne życie?

      Usuń
  2. No, bo resztki jadasz :)
    A wiesz, że zrobię sobie podobną pastę, ale ze skrzydła z indyka spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. I na drogich kremach do twarzy, czy ciała oszczędzasz :)
    A poważnie, wyrzucanie jedzenia, to marnowanie.
    Ponieważ obecnie bardzo sporadycznie jest kurczak u mnie,rosół raczej na indyku gotuję, to też zamiast past, wykorzystuję tak dla siebie, do tzw. galaretki z kurczaka z agarem, zamiast żelatyny.

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"