piątek, 9 stycznia 2015

Obiadek na piątek (09.01)


U nas dziś obiadek prosty i odmienny od świątecznego szaleństwa. Idealny na piątkowy, zimowy obiad. 

Pierwsze danie: zupa cebulowa
Drugie danie: puree z ziemniaków (kg ziemniaków, 50 g masła, 150 ml mleka - gotujemy ziemniaki, a następnie po odcedzeniu ugniatamy na małym ogniu razem z mlekiem i masłem (można dołożyć przesmażony wędzony boczek)), jajka sadzone (2 na osobę), buraczki zasmażane. 

Pożywny obiad, lubiany przez moją rodzinę. Szybki do wykonani, łatwy w przygotowaniu, każdy da radę. Koszt obiadu dla 4-5 osobowej rodziny około 15 zł (koszt zależy od ceny jajek). Kwota 3 zł na osobę za dwudaniowy obiad nie jest chyba zbyt wygórowana. 

3 komentarze:

  1. Ciesze sie że znowu pani pisze ,mi sie ostatnio minimalizm bardzo podoba i oszczedny i odciaza człowieka:-) Wiadomo ze nie bede w tym idealem z jednym krzeslem,talerzem i materacem ale mozna duzo rzeczy zbednych sie pozbyc,zostawic to co proste i konkretne polecam.Czekam na nastepne wpisy,ja niestety mam kamienie w oreczku zolciowym i musze trzymac diete chuda ,trudno tu oszczedzac niestety ale juz niedlugo zabieg i po kilku miesiacach poowinno byc juz dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne takie proste jedzenie. U nas w piątki te same produkty, ale w innej konfiguracji : barszcz czerwony zabielany z jajkiem na twardo oraz ziemniaki puree z zasmażaną na oleju cebulką. Często jemy też polewkę, zupę na maślance. Tradycyjnie jest czysta, ale ja dodaję śmietanę i majeranek. Podaję ze smażonymi lub pieczonymi w piekarniku ziemniakami posypanymi papryką w proszku. Pycha!!
    Bardzo interesujący blog. Czytam od dawna, ale dzisiaj nadrabiam i się ujawniam.
    Joanna

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"