poniedziałek, 20 marca 2017

Jadłospis obiadowy na tydzień




Jadłospis obiadowy na tydzień




Poniedziałek
Zupa pomidorowa z makaronem
Naleśniki z nadzieniem jak do ruskich pierogów 

Wtorek
Barszcz biały z jakiem i kawałkiem kiełbasy

Środa
Barszcz biały z jajkiem i kawałkiem kiełbasy

Czwartek
Kapuśniak z kiszonej kapusty z ziemniakami

Piątek
Kapuśniak z kiszonej kapusty z ziemniakami
Śledź smażony, ziemniaki, surówka z kiszonego ogórka i cebuli

Sobota

Niedziela
Zupa ogórkowa z ryżem
Kotlet schabowy panierowany, bigos, ziemniaki


Taki zwyczajny prosty jadłospis, na pewno jest już mniej warzyw, jednak to jadłospis z marca, więc dostępność warzyw jest mniejsza. Nie kupujemy zagranicznych warzyw, staramy się sięgać po warzywa i owoce sezonowe oraz po własne przetwory i mrożonki.  Od kilku lat każdej jesieni dodatkowo kisimy kapustę i ogórki w lecie, więc zimą możemy sięgać po własne wyroby. Mrożę dynię, marchew, kalafiora i fasolę szparagową odrobinę brokułów. Mięso kujemy w ubojni, dzięki temu ostatnio płaciliśmy za kg 7,80 zł. Nie kupujemy gotowych dań, wszystko przygotowujemy w domu z surowców. Dzięki temu wiemy co jemy, a dodatkowo zazwyczaj koszt jest dużo niższy.

Często przy jadłospisach piszecie do mnie np. tak - dziwny jadłospis u mnie by nie przeszedł, za mało mięsa, za dużo mięsa, za mało warzyw, za mało makaronów, kaszy itd. Moje dzieci tego nie jedzą, mąż lubi co innego, dla mnie za dużo smażonego, nie lubię kaszy i ryżu jednego dnia, wolę ziemniaki. Ja tak nie gotuję, dziwne połączenie, jak można tak jeść, czemu ryż do pomidorowej, a nie ziemniaki lub makaron itd. Takich komentarzy jest dość sporo, przepraszam, że nie trafiam w Wasze potrzeby, ale jak już nie raz pisałam, to są jadłospisy dla mojej rodziny, którymi się z Wami dzielę, bo może akurat komuś jakiś kawałek lub całość będzie odpowiadał. Nie są to jadłospisy ułożone dla potrzeb Internetu, przez dietetyka, jako propozycja zdrowego odżywiania. Jeśli szukacie takich ofert to na pewno znajdziecie je w Internecie, a jeśli nie to można sobie za niewielką opłata zamówić zgłaszając preferencje własnej rodziny.


7 komentarzy:

  1. Ooo ciekawie :) Pierwszy raz widzę zupę ogórkową z ryżem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My w okresie gdy ziemniaki zaczynają mocno kiełkować, więdnąć itd Unikamy większych ich ilości, więc co możemy przerabiamy. Po za tym moja rodzina lubi ogórkową zupę ryżem. Lubią barszcz czerwony z makaronem. Mamy swoje dziwactwa. :)

      Usuń
  2. U mnie tez ogórkowa zawsze z ryżem i dużo w jadłospisie naszym kiszonek bo zdrowe i polskie - dzięki za pomysły na jadłospis

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie o mięso z ubojni: kupujecie pół tuszy, czyli wszystko jak leci czy wybrane kawałki mięsa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupujemy półtusze, nie możemy wybierać kawałków, ale i tak się opłaca, z takiej półtuszy mam 3-4 kg schabu np. dodatkowo boczek, żeberka, karczek, łopatkę, bardzo mało słoniny, kości oczywiście też są. :)

      Usuń
  4. Jakiś czas podglądam Pani bloga i bardzo mi się podoba. Mam podobne podejście do oszczędzania i gospodarowania jedzeniem. Staram się zawsze planować i wykorzystywać tzw. "resztki". Nieukrywam,że przydałaby się jakaś inspiracja jak oszczędnie zorganizować Wielkanoc. Pozdrawiam i życzę ciekawych tematów postów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może ten post coś pomoże http://godnezycie.blogspot.com/2013/03/swiateczne-meni-u-oszczednych.html

      Usuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"