sobota, 4 stycznia 2020

Placki ziemniaczane z resztek po świętach.





Po świętach jak zawsze robię czyszczenie lodówki tym razem w Nowy Rok uznaliśmy, że nie mamy ochoty już na wymyślne dania i chce nam się coś zwykłego, padło na placki, ale w lodówce była cukinia lekko więdnąca, 6 pieczarek, kawałek papryki, w spiżarni kilka ziemniaków, zatem do dzieła będą placki.




Użyłam:
  • 1 małej cukinii
  • 6 małych pieczarek
  • 8 ziemniaków
  • 2 cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • kawałek papryki  (niekoniecznie)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej (jeśli użyjemy pszennej można ominąć)
  • 8 łyżek mąki gryczanej (można zastąpić pszenną)
  • ½ łyżeczki soli
  • łyżka przyprawy gyros
  • 4 jajka
  • tłuszcz do smażenia

Ziemniaki starłam na drobnej tarce, warzywa na grubej jarzynowej, pieczarki również. Cukinii nie obierałam. Dodałam do warzyw mąkę, jaja, przyprawy, dokładnie wymieszałam i smażyłam na dość gorącym tłuszczu. Można całość masy przelać do formy i piec godzinę w 200 stopniach, potem kroimy na kawałki i polewamy sosem, wtedy świetnie uda nam się wykończyć resztki mięsa lub wędliny siekając drobno i najlepiej przesmażając z cebula, a następnie wymieszać z masą ziemniaczaną. Ja do placków przygotowałam sos czosnkowy, ale można zrobić sos np. grzybowy lub pomidorowy każdy będzie pasował. Ale można tez po prostu polać keczupem albo dołożyć do masy starty żółty ser. To jest danie świetne po świętach, bo większość resztek d lodówki można w nie włożyć.

2 komentarze:

  1. Uwielbiam placki ziemniaczane.No niestety, obecnie bardzo rzadko się pojawiają.
    Najlepiej smakują te bez dodatków nam,choć robiłam różne wersje, ale takich jak Twoja wersja w foremce ,jeszcze nie:)

    OdpowiedzUsuń

"Artykuł 216 Kodeksu karnego brzmi:
Kto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności"
Nie godzę się na wulgarne zachowanie, krytykę dla krytyki bez konstruktywnej wypowiedzi i chamstwo. Proszę o nie przysyłanie ofert swoich produktów w komentarzach. Zwłaszcza dotyczy to stron z pożyczkami!! Komentarze o takiej treści nie będą publikowane. Przed dodaniem komentarza po raz pierwszy, proszę o przeczytanie strony "O mnie"